İletişim Fakültesi
Collections in this community
-
Gazetecilik Bölümü Koleksiyonu [28]
Gazetecilik Bölümü'ne ait tüm yayınları içerir. -
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Koleksiyonu [13]
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'ne ait tüm yayınları içerir. -
Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü Koleksiyonu [6]
Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü ile ilgili tüm yayınları içerir.
Recent Submissions
-
Kötülük kavramının sinemadaki temsilinin felsefi boyutunun Nokta filmi bağlamında değerlendirilmesi
(2023)Kötülük, birçok düşünür tarafından ele alınmış bir kavramdır. Tarihsel süreç içerisinde teologlar, filozoflar, sosyologlar tarafından tartışıldığı gibi sıradan insanlar için de bir tartışma, düşünme ve uğraş konusu olmuştur. ... -
Siyasal reklamlarda kullanılan temalara göstergebilimsel bir yaklaşım: 2023 cumhurbaşkanlığı seçiminde Cumhuriyet Halk Partisi’nin “Sana Söz” reklam filminin analizi
(RumeliYA Yayıncılık, 2023)Siyasal reklamlar, seçim dönemlerinde yoğunlukla tercih edilen önemli bir siyasal iletişim faaliyeti olup siyasal aktörler tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Seçmen davranışını pekiştirmek ya da değiştirmek için ... -
Fenomene ve sponsorlu içeriğe ilişkin güvenin marka farkındalığı üzerindeki etkisinde parasosyal ilişkinin aracı rolü: YouTube özelinde bir inceleme
(Mustafa Süleyman ÖZCAN, 2021)İletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerin bir sonucu olarak markalar, tüketicilerin çok fazla ikna edici mesaja maruz kaldığı ve genellikle reklam içeriğini atlamayı seçtikleri bir ekosistemde, reklam mesajlarını ... -
Cumhuriyet’in 100. yılında Türkiye’de İletişim Fakültelerinde verilen iletişim eğitimi üzerine bir betimleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışma Cumhuriyet’in 100. yılında Türkiye’de iletişim eğitiminin genel bir fotoğrafını sunmayı amaçlamaktadır. Dünyada iletişim eğitimi kitle iletişim araçlarının gelişim seyrine uygun olarak gazetecilik eğitimi ile ... -
Siyasal kampanya aracı olarak seçim müzikleri: 2017 referandum örneği
(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2021)Siyasal kampanyalarda hedef kitleye ulaşabilmek için çeşitli iletişim araçları bulunmakla birlikte, parti ve adaylar tarafından üzerinde önemle durulan araçlardan bir tanesi seçim müzikleridir. Bu çalışmada da 2017 anayasa ... -
Adaptation of the novel the stranger: A comparative framing analysis of the films Lo Straniero and Yazgı
(İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)As in all works of art, cinema derives its origin from life and also reproduceslife’s subjects per its own understanding. Cinema is in interaction with all thebranches of art that existed before it. Among these branches ... -
İlk yerli dijital insan örneği: Aypera
(RumeliYA Yayıncılık, 2023)İletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler, yeni medyanın hızlı yükselişi ve dijitalleşme ile eşyadan mekâna, toplumdan bireye her şey yeniden dizayn edilmektedir. Bu tasarım sürecinin en önemli çıktılarından biri ... -
Mahremiyetten rızaya dijital albümler "Instagram Örneği"
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2021)Fotoğrafın icat edilmesi, sonrasında Osmanlılarda ilk uygulamalarının görülmesinden bugüne kadar fotoğraflar, geçmişi geleceğe aktaran kültürel bir miras olarak görülmektedir. Özellikle de 1960’lı yıllardan itibaren Türk ... -
Sosyal medya ve çocuk istismarı: İnstagram anneleri örneği
(Kadın ve Demokrasi Derneği, 2019)Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), bir yetişkin tarafından bilerek ya da bil- meyerek yapılan, fiziksel, cinsel, duygusal ve ekonomik boyutları olan, çocuğun fiziksel, psiko-sosyal gelişimini ve sağlığını olumsuz yönde etkileyen ... -
Ken Loach Sinemasında ‘Özgürlük Teması’ ve ‘Özgürlük Rüzgârı’ filminin çerçeveleme çözümlemesi
(İdeal Kent Yayınları, 2020)Sinema, her sanatsal üretimde olduğu gibi üretildiği mecra ve koşulların izini taşımaktadır. Kurmacaya da belgesel türde olsun, bu iz ya da diğer bir deyişle belirlenim söz konusudur. Bu çalışmada;dönemin politik atmosferi, ... -
Nazizim karşıtı propaganda afişlerinin Saussure, Barthes ve Strauss'un göstergebilim modelleri ışığında ve nefret söylemi bağlamında analizi
(RumeliYA Yayıncılık, 2023)Tarih boyunca yönetenlerin yönetilenleri denetim ve kontrol altına almak için yararlandıkları propaganda, özellikle savaş dönemlerinde çokça başvurulan bir yöntem olmuştur. I. ve II. Dünya Savaşı dönemlerinde etkisini ve ... -
16 Nisan 2017 referandumunun gazete manşetlerindeki sunumu: Hürriyet, Sabah, Sözcü ve Posta örneğiyle
(Erciyes Üniversitesi, 2019)Toplumda referandumun siyasi bir tercih olarak algılanması nedeniyle siyasi partiler,halkı aydınlatmak amacıyla yürütülen siyasal kampanyaların yanında halkın ‘evet’ya da ‘hayır’ yönündeki oyunu kullanmada yapacakları ... -
İtibarın yönetilememesi ve yıkıma götüren süreç: Soma Maden Kazası örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Teknolojik gelişmelerin çok hızlı bir şekilde ilerlediği günümüz koşullarında bilgi paylaşımı ve dolaşımı, kişilerin kurumların sorumluluklarını yerine getirip getirmediklerini sorgulamalarını kolaylaştırmaktadır. Bu durumda ... -
Dijitalleşme sürecinde değişen eğitim pratikleri ve bu değişimin taraflara etkisi
(Selçuk Üniversitesi, 2022)Bu çalışmada, Covid-19 pandemisi ile birlikte eğitim alanında yaşanan dijital dönüşüm süreçlerinin, eğitimcilerin ve ailelerin rollerini nasıl ve ne yönde etkilediği sorusuna cevap aranmak istenmiş; eğitimcilerin ve ailelerin ... -
Molla Nasreddin Dergisi’nde yer alan karikatürlerin kültürel ve tarihsel kodlar bağlamında göstergebilimsel analizi
(International Balkan University, 2021)Toplum hafızasında fıkraları ve nükteleriyle yer edinmiş olan mizah ustası Molla Nasreddin (NasrettinHoca), yaşadığı dönemde toplumu bilgilendirerek aydınlatmak, din istismarlığının önüne geçmek amacıylainsanları güldürürken ... -
Babıldama döneminde okuma taklidi
(ESOSDER, 2019)Bebek vokalizasyonlarının ilk aylardaki yapı taşları ünlü seslerdir. Bu ses blokları 6. ay civarlarında olgunlaşarak bir ünsüz ve ünlüden oluşan (C1V1C1V1) ses zincirlerine dönüşmektedir. Yaklaşık 12.ayda ise, ilk sözcükle ... -
Kurumsal web sayfalarının halkla ilişkiler amaçlı kullanımı: Siyasal partiler üzerine bir inceleme
(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Bu çalışmada 2020 yılı Haziran ayı itibariyle Türkiye Büyük MilletMeclisi’nde grubu bulunan beş siyasal parti olan Adalet ve KalkınmaPartisi (AK Parti), Cumhuriyet Halk Partisi (CHP), HalklarınDemokratik Partisi (HDP), ... -
Bir jenerik marka: ''Selpak kağıt havlu reklamlarının okunması''-Pandemi süreci reklamında değişen vurgu-
(İnönü Üniversitesi, 2021)Markalar reklamlar aracılığıyla belirlemiş oldukları hedeflerini gerçekleştirmeye çalışırlar. Bazı markalar da faaliyet gösterdikleri alanda ilk olmaları, tek olmaları gibi üstünlüklerini kullanarak ya da pazarlama ... -
Siyasal ifade amaçlı sosyal medya kullanım düzeyinin siyasal ilgi ve katılım üzerinde rolü: Sosyal medya platformları bağlamında bir saha araştırması
(İdeal Kent Yayınları, 2021)Birey-siyaset ilişkisinde bireyin siyasal alanda olup bitenlerle ilgili karar alma süreçlerini takip etmesive bunları etkileme çabası merkeze alındığında siyasal ilginin ve katılımın yanı sıra sosyal medyanınrolü de ön ... -
Candido Portinari’nin “Göçmenler”i ve göç yolunda ufalanan hayatlar
(Atatürk Üniversitesi, 2022)İnsanlıkla birlikte var olan göç olgusu, tarih boyunca tüm coğrafyalarda, çeşitli sebeplerle kendini göstermiştir. Yaşanan bu göçler, sosyolojik ve psikolojik birer travma olarak göçmenin bagajında yer alırken, göçmenin ...