6., 7. ve 8. Sınıf öğrencilerinin sayı duyusu becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

Göster/ Aç
Erişim
CC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/closedAccesshttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/Tarih
2016Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Takır, A.(2016)6., 7. ve 8. Sınıf öğrencilerinin sayı duyusu becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi.(29)309-323.Özet
Bu araştırmanın amacı, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin sınıf düzeyi, cinsiyet ve matematik öz-yeterlik algıları ile sayı
duyuları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemini, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Gazi Mağusa ilçesine bağlı iki devlet ortaokulunda
öğrenim gören 286 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sayı Duyusu ve Matematik Özyeterlik
Algısı ölçekleri kullanılmış ve veriler çoklu regresyon yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları,
ortaokul öğrencilerinin sayı duyularının oldukça düşük olduğunu ve kural temelli-standart yöntemleri
kullandıklarını göstermektedir. Araştırma sonuçları, matematik öz-yeterlik algısının bazı boyutları ile sınıf seviyesi
değişkenlerinin sayı duyusu becerisini anlamlı düzeyde yordadığını göstermektedir. Cinsiyet, sayı duyusu becerisini
yordamada anlamlı bulunmamıştır. The purpose of this study was to investigate the relations the number sense ability of middle grade students
between grade level, gender, and mathematics self-efficiency level. For this purpose, descriptive study was
conducted totally 286 middle school students’ enrolled public schools in the Mağusa, Turkish Republic of
Northern Cyprus. The data was gained by The Number Sense Test and Mathematics Self Efficacy Perception
Scale and analyzed by Multiple Regression Method. Results showed that the performance of middle grade students
on number sense questions was very low and students commonly used the rule-based, standard solution methods.
Results showed that some factors of mathematics self-efficiency scale and grade level had an impact on the
number sense ability. Gender had no impact on the number sense ability.
Kaynak
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi DergisiSayı
29Bağlantı
https://hdl.handle.net/11468/2631http://www.zgefdergi.com/Makaleler/630049332_2-Aygil_tak%C4%B1r.pdf
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: