dc.contributor.author | Ciğa, Özkan | |
dc.date.accessioned | 2015-08-19T08:20:07Z | |
dc.date.available | 2015-08-19T08:20:07Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Ciğa,Ö "Şeyh Galin'in kaside ve gazellerinde redif kullanım analizi",Düsbed,7(13),240-256.(2015) | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-6219 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11468/1372 | |
dc.identifier.uri | http://www.e-dusbed.com/Makaleler/196748169_12-%C3%B6zkan%20ci%C4%9Fa.pdf | |
dc.description.abstract | Türk Edebiyatı‟nda Hint Tarzının önemli temsilcileri arasında sayılan Şeyh
Gâlib, şiirlerinde kullandığı üslupla Dîvân şiirine yeni bir soluk getirmiştir. Bilindiği
üzere bir şairin üslubunu pek çok faktör etkiler. Bunlardan biri de şairin özenle seçtiği
rediflerdir. Bu çalışmada, Şeyh Gâlib Dîvânı‟nda yer alan kaside ve gazellerin redif
yapısı, kelime türü ve anlam bakımından redif analizi yapılarak söz konusu rediflerin
şiire ses, ahenk ve anlam yönünden ne tür etkilerinin olabileceği üzerinde duruldu. Bu
analizden hareketle yer yer Şeyh Gâlib‟in üslubuna ve dünya algısına dair izlenimler
anlatılmaya çalışıldı. | en_US |
dc.description.abstract | Şeyh Galib, considered one of the most important representatives of the Indian
style in Turkish literature, brings a new breath to the Divan poetry by his wording. As
is know, the most factor effects to one poet's wording. One of these factor is redif that
poet uses carefully. The aim of these works is to examine of Şeyh Galib's qaside and
ghazals by redifs analize. Also it has been tried to explain Şeyh Galib's wording and
his perception of the world moving from this analyses. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.ispartof | Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.subject | Redif Türü ve Yapısı | en_US |
dc.subject | Şeyh Gâlib | en_US |
dc.subject | Ahenk | en_US |
dc.subject | Üslup | en_US |
dc.subject | Redif Types and Structure | en_US |
dc.subject | Şeyh Galib | en_US |
dc.subject | Harmony | en_US |
dc.subject | Wording | en_US |
dc.title | Şeyh Galin'in kaside ve gazellerinde redif kullanım analizi | en_US |
dc.title.alternative | Şeyh Galib's qaside and ghazal's redif usage analysis | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 13 | en_US |
dc.identifier.startpage | 240 | en_US |
dc.identifier.endpage | 256 | en_US |
dc.department | Dicle Üniversitesi , Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.authorid | TR192755 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | 0-Belirlenecek | en_US |
dc.institutionauthor | Ciğa, Özkan | |