Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇiftçi, Hasan
dc.contributor.authorYolcu, Pelin
dc.date.accessioned2024-01-15T12:29:21Z
dc.date.available2024-01-15T12:29:21Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationÇiftçi, H. ve Yolcu, P. (2023). Sosyal medya reklamlarına karşı tüketici tutumlarının satın alma niyeti üzerindeki etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir inceleme. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 487-503.en_US
dc.identifier.issn2147-7655
dc.identifier.issn2149-4622
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1195550
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11468/13202
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1195550
dc.description.abstractGünümüzde mal ve hizmet sağlayıcılar açısından reklam oldukça önemli bir tutundurma faaliyeti haline gelmiştir. Bir reklam kampanyasının başarılı olabilmesi için etkin bir stratejinin ortaya konulması gereklidir. Firmanın geliştirdiği stratejiler ise bazı reklam araçları ile tüketicilere iletilmektedir. Sosyal medya reklamcılığı; firmaların, hedef pazardaki tüketicilerle, bir mobil cihaz veya ağ aracılığıyla etkileşimli bir biçimde iletişim ve ilişki kurmasını sağlayan eylemler dizisi olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışma, tüketicilerin sosyal medya reklamcılığına yönelik tutumlarını ve satın alma niyetlerini etkileyen faktörleri incelemektedir. Bu araştırmanın temel amacı, Üniversite öğrencilerinde Eğitim Hizmetleri Sektöründeki sosyal medya reklamlarına karşı tüketici tutumlarının satın alma niyeti üzerindeki etkisini değerlendirmede öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri bakımından incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu üniversite öğrencilerinden olmak üzere 502 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Ceylan M. (2022) tarafından hazırlanan “Reklama Karşı Tutum” ve “Satın Alma Niyeti” ölçekleri kullanılarak yüz yüze anket yöntemiyle yapılmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri SPSS 26.0 programı kullanılarak yapılmıştır. Sayısal değişkenlerin normallik dağılımlarına bakmak için KolmogorovSmirnov testi uygulanmış ve normal dağılım elde edilmiştir. Veri setinde parametrik testler kullanılmıştır. Tanımlayıcı istatistiklerin çözümlenmesinde de frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum ve maksimum değerlerden faydalanılmıştır. Tüketicilerin sosyal medya reklamcılığına karşı tutumu ile tepkileri arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Çalışma için Dicle Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulundan 17.02.2023/56 tarih ve sayılı etik kurul izni alınmıştıren_US
dc.description.abstractNowadays, advertising has become a very important promotion activity for goods and service providers. In order for an advertising campaign to be successful, it is necessary to put forward an effective strategy. The strategies developed by the company are conveyed to consumers through some advertising tools. Social media advertising is defined as a series of actions that that enable companies to communicate and interact with consumers in the target market, via a mobile device or network. This study examines the factors that affect consumers' attitudes towards social media advertising and their purchase intentions. The main purpose of this research is to examine the effect of consumer attitudes towards social media advertisements in the Education Services Sector in terms of socio-demographic characteristics of university students in evaluating the effect of purchasing intention. The study group of the research consists of 502 students, including university students. The data of the research were made by face-to-face survey method using the "Attitude Towards Advertising" and "Purchase Intention" scales prepared by Ceylan M. (2022). Statistical analyzes of the data were made using the SPSS 26.0 program. The Kolmogorov-Smirnov test was applied to look at the normality distributions of the numerical variables and the normal distribution was obtained. Parametric tests were used in the data set. Frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, minimum and maximum values were used in the analysis of descriptive statistics. A significant relationship was found between consumers' attitudes and reactions to social media advertising. Ethics committee approval dated 17.02.2023/56 was obtained from Dicle University Social and Human Sciences Ethics Committee for the studyen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMuş Alparslan Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofAnemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectSosyal medya reklamlarıen_US
dc.subjectTüketici tutumlarıen_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectSocial media advertisementsen_US
dc.subjectConsumer attitudesen_US
dc.subjectUniversity studentsen_US
dc.titleSosyal medya reklamlarına karşı tüketici tutumlarının satın alma niyeti üzerindeki etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeThe effect of consumer attıtudes agaınst socıal medıa advertısements on purchase intentıon: A study on unıversıty studentsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage487en_US
dc.identifier.endpage503en_US
dc.departmentDicle Üniversitesi, Diyarbakır Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Görsel İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığı Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-5595-5726en_US
dc.authorid0000-0002-7235-4671en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1195550en_US
dc.institutionauthorYolcu, Pelin
dc.identifier.doi10.18506/anemon.1308780en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record