Öğrenme güçlüğü olan ve olmayan öğrencilerin sözel problem çözme ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişkiler
Citation
Kumaş, Ö. A., Dada, Ş. D. ve Yıkmış, A. (2019). Öğrenme güçlüğü olan ve olmayan öğrencilerin sözel problem çözme ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişkiler. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 542-554.Abstract
Bu çalışmanın genel amacı, öğrenme güçlüğü olan/olmayan öğrencilerin okuduğunu anlama ve sözelproblem çözme becerileri arasındaki ilişkileri ve okuduğunu anlama becerisinin sözel problem üzerindekiyordayıcılığını incelemektir. Araştırmaya, Ankara ilinde bulunan 4. sınıfa devam 60 öğrenme güçlüğüolan, 60 normal gelişim gösteren öğrenci olmak üzere toplam 120 öğrenci dâhil edilmiştir. Çalışmadaöğrenme güçlüğü olan ve olmayan öğrencilerin okuduğunu anlama ve sözel işlem hesaplamalarındakiperformansları T testi kullanılarak karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin okuduğunu anlama ve sözelproblemlerden elde ettikleri performanslar Basit Doğrusal Regresyon Analizi kullanılarak analizedilmiştir. Elde edilen bulgular, okuduğunu anlamanın, sözel problem çözmenin önemli bir yordayıcısıolduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin, normal gelişim gösterenakranlarına göre okuduğunu anlamada daha düşük puan aldıkları, işlemleri daha uzun süredetamamladıkları, daha az sayıda işlemi doğru çözdükleri görülmüştür. The aim of this study is to examine the relationship between reading comprehension and verbal problem-solving skills of students with and without learning difficulties and to investigate the predictive skills of reading comprehension skills on verbal problem. The study group consisted of 120 fourth graders, 60 of whom had learning disabilities, 60 of whom normal development in Ankara. In the study, the performance of the students with and without learning disabilities were compared by using T test. The students' reading comprehension and verbal problems were analyzed using simple linear regression analysis. Findings revealed that reading comprehension was an important predictor of verbal problem solving. In addition, it was found that students with learning difficulties had lower scores in understanding reading than their peers who showed normal development, completed the procedures in a longer time and solved fewer procedures correctly.
Volume
15Issue
2URI
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/376564https://hdl.handle.net/11468/11984
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/376564