Menüden ürün tercihlerinde tüketici etnosentrizminin gıda neofobisinin satın alma niyeti ve restoran imajının etkileri
Citation
Eren, Y., Erul, E. ve Uslu, A. (2023). Menüden ürün tercihlerinde tüketici etnosentrizminin gıda neofobisinin satın alma niyeti ve restoran imajının etkileri. Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 6(1), 180-196.Abstract
Bu çalışma tüketicilerin menüden ürün tercihlerinde tüketici etnosentrizminin, gıda neofobisinin, satın alma niyeti ve restoran imajının etkilerini ortaya koymayı amaçlamıştır. Tüketici etnosentrizmi ve gıda neofobisi kavramları kişilerin gıda seçimlerinde oldukça etkili olan psikolojik etmenlerdir. Literatüre bakıldığında tüketici etnosentrizmi ve gıda neofobisi kavramları üzerine ayrı ayrı çalışmalar bulunmasına rağmen bu kavramların birlikte ve satın alma niyeti, restoran imajı, yiyecek seçimi gibi değişkenlerle ele alındığı çalışmaların yetersiz kaldığı göze çarpmıştır. Bu amaçla çalışmada 420 kişilik bir örneklem üzerinde çevrimiçi (online) anket uygulanarak değişkenlerin birbirleri arasındaki ilişkileri ortaya konmuştur. Araştırma hipotezlerini test etmek için SPSS paket programı yardımı ile korelasyon ve regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre tüketici etnosentrizminin, gıda neofobisinin, satın alma niyeti, restoran imajı ve yiyecek seçimi üzerinde anlamlı etkilerinin olduğu ortaya konulmuştur. This study aimed to reveal the effects of consumer ethnocentrism, food neophobia, purchase intention and restaurant image on consumers' menu product preferences. The concepts of consumer ethnocentrism and food neophobia are psychological factors that are highly effective in people's food choices. Considering the literature, although there are separate studies on the concepts of consumer ethnocentrism and food neophobia, it has been observed that the studies that deal with these concepts together and with variables such as purchase intention, restaurant image, food choice are insufficient. relations between them have been revealed. Correlation and regression analysis was applied with the help of SPSS package program to test the research hypotheses. According to the results of the research, it has been revealed that consumer ethnocentrism, food neophobia have significant effects on purchase intention, restaurant image and food choice.
Volume
6Issue
1URI
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1174355https://hdl.handle.net/11468/11944
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1174355