Sağlık çalışanlarının medikal turizme yönelik algılarının incelenmesi: Özel hastane örneği
Citation
Aba, G., Gümüş, R. ve Çakır, Y. N. (2019). Sağlık çalışanlarının medikal turizme yönelik algılarının incelenmesi: Özel hastane örneği. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 17(3), 93-105.Abstract
Medikal turizm sağlık turizminin bir türüdür ve ileri tedavi, organ nakli, tüp bebek uygulamaları, estetik cerrahi, saç ekimi, göz, diş, diyaliz tedavileri vb. hizmetlerin alınabilmesi için başka ülkeye gerçekleştirilen ziyaretleri ifade eden bir kavramdır. Sağlık turizminin bir çeşidi olmakla birlikte genellikle sağlık turizmiyle birlikte anılır. Bu çalışmada, İstanbul’da faaliyet gösteren özel bir hastanede çalışan sağlık personelinin medikal turizme bakış açılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Toplam 30 sorudan oluşan bir anket hastanede çalışan 100 sağlık personeline uygulanmıştır. Katılımcılar hasta ile iletişimde, ödemeler konusunda, hastane kurallarında, hasta yakınları ile iletişimde ve aracı kurumlar ile önemli bir düzeyde bir sorun yaşamadıklarını belirtmişlerdir. Yabancı hastaların Türk hastanelerini tercih etme sebeplerini sıralarken ülkemizdeki sağlık hizmet standartlarının yüksek oluşunu, hekim kadrolarının tatmin edici olmasını ve uluslararası tanınırlığını ilk sıralarda göstermişlerdir. Çalışmamızın sonucunda görülmüştür ki, medikal turizmin her iki tarafında bulunan sağlık hizmeti sunucuları ve sağlık hizmeti kullanıcıları açısından olumlu bir durum vardır. Çalışanların eğitimi konusundaki iyileştirmeler ve gerekli tanıtımların arttırılması ile ülkemizin çok daha iyi bir düzeye geleceği düşünülmektedir. Medical tourism is a type of health tourism and defined as trip outside one's local environmentfor the advanced treatment, transplantation, in vitro fertilisation, aesthetic surgery, hairtransplantation, eye, teeth, dialysis treatment etc. In this study, it is aimed to evaluate the viewpoints ofmedical personnel working in a private hospital in Istanbul. Total 30-question survey was implementedon health personals in the hospital. The participants stated that they did not experience any significantproblems in the communication with the patient and their relatives, in the payments, in the hospital rulesand in the intermediary institutions. While ranking the reasons why foreign patients prefer Turkishhospitals, they indicated near the top health service standards in our country, the satisfaction of thephysicians and the international recognition. It was determined that there was a positive situation forhealthcare providers and healthcare users on both sides of medical tourism. It is thought that ifpersonnel’s' training and the necessary promotions are increased, our country will come to a muchbetter level in medical tourism.
Volume
17Issue
3URI
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/406018https://hdl.handle.net/11468/11477
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/406018