Katılım bankacılığı çalışanlarının Türkiye’deki katılım bankacılığı ürünlerine yönelik farkındalık ve tutumları
Citation
Beybur, M. (2018). Katılım bankacılığı çalışanlarının Türkiye’deki katılım bankacılığı ürünlerine yönelik farkındalık ve tutumları. G. Kurt ve Z.U. Özkara (Ed.). I. Uluslararası Sigortacılık, Bankacılık ve Finans Sempozyumu İİBF 2018 Katılım Finansın Ekonomi Politiği Bildiri Özet Kitapçığı içinde (s. 55). Ankara: Gazi KitabeviAbstract
Dünya bankacılık sektörü içerisinde en hızlı büyüyen alan olarak kabul edilen katılım
bankacılığı, son yıllarda Türkiye’de de önemini arttırmış durumdadır. Öyle ki sektörde daha
önce sadece özel katılım bankalarının varlığı söz konusu iken kamu bankası olarak faaliyete
başlayan yeni iki aktör de eklenerek sektördeki katılım bankası sayısı beşe yükselmiştir.
Katılım bankasında çalışan personellerinin, katılım bankacılığı ürün ve hizmetleri konusunda
sahip oldukları bilgi düzeyi ve farkındalıkları, özel bir müşteri kitlesine sahip olan katılım
bankacılığı müşterilerine pazarlama yapmayı kolaylaştıracağı düşünülmektedir. Bu çalışmada
Diyarbakır ilinde faaliyet gösteren beş katılım bankasının toplam on şubesinde çalışan
personellerin tamamına yüz yüze görüşme metoduyla anket uygulaması gerçekleştirilip katılım
bankası personellerinin katılım bankacılığı ürün ve hizmetlerine yönelik tutum ve farkındalık
düzeylerini ölçmek amaçlanmıştır. Participation banking, considered as the fastest growing area in the world banking sector, has
also increased its importance in Turkey in recent years. While the existence of private
participation banks has already been mentioned in the sector and the number of participation
banks in the sector has increased to five, with the two new actors started to operate as public
banks.
The level of knowledge and awareness of the employees within the participation bank’s
products and services will make it easier for the marketing activities for the participation
banking customers in which they create a special number of volume. In this study, it was aimed
to conduct a face-to-face survey on all employees of ten branch of five participating banks
operating in Diyarbakır province and to measure attitudes and awareness levels of
participation bank personnel towards participation banking products and services.