Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin muhasebe meslek etiği algıları üzerine bir araştırma
Citation
Aslan, H., Gökoğlan, K. ve Bulut, M. (2018). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin muhasebe meslek etiği algıları üzerine bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Elektronik), 17(65), 278-294.Abstract
Muhasebe mesleği, gün geçtikçe gelişen teknolojik gelişmelere ve sürekli kendini yenileyen ekonomik faaliyetlere ayak uydurabilmesi mesleki etik ilke ve kurallara bağlılığın sağlanmasıyla gerçekleşecektir. Şeffaflık ve doğru bilgi iletimi açısından önemi büyük olan mesleki etik ilke ve kuralların meslek mensupları tarafından doğru algılanması ve uygulanması arzulanan bir durumdur. Şeffaflık ve doğru bilgi iletimi açısından önemi büyük olan mesleki etik ilke ve kuralların, meslek mensupları tarafından doğru algılanması ve uygulanması arzulanan bir durumdur. Bu çalışma, Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları ile İşletme Yönetimi öğrencilerin muhasebe meslek etiği algılarını ölçmek amacıyla 5'li Likert yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma sonucunda, öğrencilerin mesleki etik ilke ve kurallara uyum ve uygulamaları konusunda kararsız oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca meslek mensuplarının etik ilke ve kurallara gereken önemi vermediği, ilgililerin mesleki eğitim ve seminerleri yeterli düzeyde gerçekleştirmediği tespit edilmiştir. Accounting profession, keeping up with the technological improvements which develop day by day, will be achieved by ensuring professional ethics and the commitment to the rule. It is desirable that professional ethics principles and rules, which are so important because of transparency and given exact information, should be correctly perceived and applied by professionals. The aim of this research is conducted with the 5-point Likert method in order to measure the perceptions of accounting profession ethics of Accounting and Tax Applications and Business Administration students of Dicle University Social Sciences Vocational School.As a result of this study, it has been determined that the students are indecisive about the matter of whether the members of the profession obey and perform professional ethics principles and rules or not. In addition to this, it has been determined that professionals do not give enough importance to ethical principles and rules, and profession chambers do not apply enough professional training and seminars.