Browsing by Author "Hevedanlı, Murat"
Now showing items 1-12 of 12
-
Biyoloji öğretiminde bazı öğretim yöntemlerinin başarı, tutum ve hatırda tutma üzerindeki etkilerinin karşılaştırılması
Hevedanlı, Murat (2016)Bu araştırmada, Biyoloji öğretiminde işbirlikli öğrenme, tam öğrenme, tam öğrenmeye dayalı işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemlerinin başarı, hatırda tutma ve Biyoloji dersine yönelik tutuma etkileri karşılaştırmalı ... -
Biyoloji öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin başarı, hatırda tutma ve derse yönelik tutum üzerindeki etkileri
Hevedanlı, Murat; Akbayın, Hasan (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2006)Bu araştırmanın amacı, biyoloji öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarıları, öğrendiklerini hatırda tutmaları ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma, Diyarbakır ilinde ... -
Biyoloji öğretimine yönelik geliştirilen materyallerin değerlendirilmesi
Yapıcı, İbrahim Ümit; Hevedanlı, Murat (Gaziantep Üniversitesi, 2013)Öz:Bu çalışmada; Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (ÖTMT) dersi kapsamında biyoloji öğretimine yönelik geliştirilen materyallerin biyoloji öğretmen adaylarınca değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu ... -
Biyoloji öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ve öz yeterlik inançlarının incelenmesi
Bilgiç, Cemile (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı biyoloji öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve öğretmen öz yeterlik inançlarını belirlemektir. Bu amaçla Diyarbakır'ın merkez ilçelerinde görev yapan biyoloji öğretmenleri ; cinsiyet,yaş ... -
Cluster analiz teknikleri ve bu tekniklerin assyriella türlerinin sistematiğinde kullanılmasına ait bir uygulama
Hevedanlı, Murat (Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 1998)Bu çalışma, sıklıkla kullanılan Cluster Analiz Teknikleri'ni tespit etmek, onların gruplama problemlerine yaklaşım algoritmalarını kavramak, hangi durumda hangi metodların daha uygun olduğunu ve bu metodlarla oluşan grupların ... -
Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri biyoloji bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Çakmak, Özlem; Hevedanlı, Murat (2005)Öz:Bu çalışmanın amacı, Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakültelerine devam eden Biyoloji bölümü öğrencilerinin sınıf, fakülte, cinsiyet, okuldaki başarı durumu, arkadaşlık ilişkileri, çalışmak istenilen meslek, anne-baba tutumu ... -
İşbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemlerinin tohumlu bitkiler sistematiği laboratuarı dersine yönelik tutum ve başarıya etkisi
Yapıcı, İbrahim Ümit; Hevedanlı, Murat; Oral, Behçet (Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2009)Öz:Bu araştırmanın amacı; işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemlerinin, tohumlu bitkiler sistematiği laboratuarı dersine yönelik tutum ve başarıya etkisini incelemektir. Araştırma; 2007-2008 öğretim yılı bahar ... -
Lise 9. sınıf öğrencilerine, "Canlılığın temel birimi hücre” ünitesinin simülasyonla öğretiminin bloom taksonomisinin bilişsel seviyelerine ve simülasyona yönelik tutumlarına etkisi
Aslan Efe, Hülya (2017)Bu çalışmada, bilgisayar destekli öğrenmenin önemli araçlarından birisi olan simülasyon yardımı ile öğrenmenin, öğretmen anlatımını kapsayan, geleneksel yöntemle öğrenmeye göre başarısı Bloom Taksonomisi temel alınarak ... -
Lise öğrencilerinin biyoloji-öz yeterlik düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi (Diyarbakır ili örneği)
Ekici, Gülay; Hevedanlı, Murat (Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırma, lise öğrencilerinin biyoloji öz-yeterlik düzeylerini farklı değişkenler açısından belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2007–2008 ... -
Lise öğrencilerinin Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Diyarbakır ili örneği)
Hevedanlı, Murat; Ekici, Gülay (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2011)Araştırma, lise öğrencilerinin Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2007–2008 eğitimöğretim ... -
Nasıl bir öğrenme ortamı? Biyoloji sınıflarında öğrenme ortamı yapısının belirlenmesi
Efe, Rıfat; Hevedanlı, Murat; Ketani, Şennur; İnce, H. Hakan; Efe, Hülya Aslan (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2007)TÜBİTAK tarafından kariyer geliştirme programı çerçevesinde desteklenen “işbirlikli öğretme yöntemlerinin grup liderleri yardımıyla yaygınlaştırılması ve uygulama aşamasındaki problemlere çözüm üretilmesi” adlı, 3 yıl ... -
Student group leaders influence on organisation of group members for group activities in co-operative learning in biology classrooms
Efe, Rıfat; Hevedanlı, Murat; Ketani, Şennur; Çakmak, Özlem; Efe, Hülya Aslan (Cahit Aydemir, 2007)Öz:In this study, the effects of employing student group leaders during co-operative learning activities in a secondary biology classroom in Turkey is examined. The study was carried out in a period of eight weeks in biology ...