Browsing by Author "Gönen, Selahattin"
Now showing items 1-20 of 34
-
1997-2000 yılları arası Diyarbakır Anadolu Lisesi ve Melik Ahmet Lisesi öğrencilerinin fizik öğrenme konusundaki motivasyonları üzerine bir araştırma
Özek, Nail; Gönen, Selahattin; Maskan, Abdulkadir; Kavak, M. Tahir (Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2003)Öz:III. Ulusal Fen Bilimleri Sempozyumunda (KTU - 23-25 Eylül 1998, Trabzon), "Fizik Öğrenme İle İlgili Molivasyonel Faktör-ler" konulu bir bildiri sunmuştuk. Bunun devamı niteliğindeki bir araştırmamızı D.E.Ü. Buca Eğitim ... -
2022 ve 2023 YKS fizik sorularının bloom'un yenilenmiş taksonomisi ile 2018 ortaöğretim fizik dersi öğretim programı kazanımları açısından incelenmesi
Elhakan, Tuba (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Bu araştırmada, 2022 ve 2023 yıllarında gerçekleşen Yükseköğretim Kurumları Sınavlarının (YKS) birinci basamağı Temel Yeterlik Testi (TYT) ile ikinci basamağı Alan Yeterlik Testinde (AYT) sorulan toplam 42 adet fizik ... -
Argümantasyona dayalı öğretimin 7. sınıf öğrencilerinin kuvvet, iş ve enerji ilişkisini anlamalarına etkisi
Demir, Tülay (2018)Bu çalışmanın temel amacı, argümantasyona dayalı öğretimin öğrencilerin fen bilimleri "Kuvvet, İş ve Enerji "ünitesindeki başarıları üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu çalışma 84 ortaokul 7. Sınıf öğrencisi ile ... -
Bilgi eksiklikleri ve kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesinde, çalışma yaprakları ve sınıf içi tartışma yönteminin uygulanabilirliği üzerine bir araştırma
Gönen, Selahattin; Akgün, Abuzer (2005)Öz:Bu araştırmada, Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının, maddenin hal değişimi konusundaki, “bilgi eksiklikleri” ve “kavram yanılgılarının” “çalışma yaprağı” kullanılarak tespiti ve sınıf içi tartışma ile giderilmesi ... -
Bilgisayar destekli öğretimin fizik eğitiminde öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
Başaran, Bülent (2017)Bu araştırmada, fizik eğitiminde bilgisayar destekli öğretim ve geleneksel öğretim yöntemlerinin başarı ve bilgisayara yönelik tutuma etkileri karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırma, Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat ... -
Çözünme ve fiziksel değişim ilişkisi konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesinde çalışma yapraklarının önemi
Akgün, Abuzer; Gönen, Selahattin (2004)Öz:Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin “çözünme ve fiziksel değişim ilişkisi” konusundaki kavram yanılgılarını ve öğrenme eksikliklerini belirleme ve gidermede çalışma yapraklarının uygulanabilirliğini ve önemini tartışmaktır. ... -
Effects of demographic and affective characteristics on physics achievement: A structural equation modeling approach
Kocakaya, Serhat; Gönen, Selahattin (2013)In this study the process of how socioeconomic status, specifically parents education, income and students prior learning affect the children s academic achievement and affective characteristics (attitude and self-efficacy) ... -
Farklı branşlardaki öğretmen adaylarının çevre sorunlarının nedenleri, eğitimi ve çözümlerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi üzerine bir araştırma
Efe, Rıfat; Gönen, Selahattin; Baran, Medine; Maskan, Abdulkadir (Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2006)Öz:Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının çevre sorunlarının nedenleri, eğitimi ve çözümlerine ilişkin görüşlerini değerlendirmektir. Araştırma, Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde okuyan 146 (87 erkek ... -
Farklı branşlardaki öğretmen adaylarının çevre sorunlarının nedenleri,eğitimi ve çözümlerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi üzerine bir araştırma
Gönen, Selahattin; Efe, Rıfat; Baran, Medine (2006)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının çevre sorunlarının nedenleri, eğitimi ve çözümlerine ilişkin görüşlerini değerlendirmektir. Araştırma, Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde okuyan 146 (87 erkek ... -
Fen Bilgisi öğretmen adaylarının karışımların yapısı ve iletkenliği konusundaki kavram yanılgıları
Akgün, Abuzer; Gönen, Selahattin; Yılmaz, Ayhan (Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2005)Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının karışımların yapısı ve iletkenliği konusundaki kavram yanılgılarını belirlemektir. Çalışma, 2004-2005 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin derslerinde problem çözme stratejilerini kullanma düzeylerinin incelenmesi
Noyan, Serkan (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Derslerinde Problem Çözme Stratejilerini Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi Bu çalışmada, fen bilimleri öğretmenlerinin derslerinde özdüzenleme stratejilerini kullanma düzeylerinin cinsiyet, ... -
Fizik lisans öğrencilerinin fizik öğrenmeye ilişkin görüşleri üzerine bir çalışma
Özek, Nail; Gönen, Selahattin; Maskan, Abdulkadir; Kavak, Tahir; Aşkın, Muzaffer (Türk Eğitim Derneği, 2003)Öz:Bu çalışma fizik lisans öğrencilerinin fizik öğrenmeye ilişkin görüşleri ile motivasyonel faktörlerinin ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının araştırılmasını amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini Dicle Üniversitesi ... -
Fizik öğretiminin sorunları üzerine öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
Maskan, Abdulkadir; Gönen, Selahattin; Kavak, M. Tahir; Özek, Nail (Türk Eğitim Derneği, 2002)Öz:Bu çalışmanın amacı lise fizik öğretmenlerinin fizik öğretiminin sorunlarına ilişkin görüş ve önerilerini değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemi Diyarbakır, Şanlıurfa, Mardin, Siirt ve Batman il merkezlerinde görev ... -
Fizik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimler Üzerine Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Gönen, Selahattin; Kocakaya, Serhat (2006)Bu çalışmanın amacı lise fizik öğretmenlerinin hizmet içi eğitim (H.İ.E) ile ilgili görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemini Diyarbakır, Denizli, Van, Şanlıurfa ve Mardin il merkezlerinde görev yapan 100 ... -
Gözden geçirme stratejisi ile desteklenmiş yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının 5E modelinin öğrencilerin basınç konusundaki erişilerine, bilgilerinin kalıcılığına ve tutumlarına etkisi
Andaç, Kadri (2017)Bu çalışmada, İlköğretim Fen Bilgisi dersi 7.sınıf öğretim programında bulunan “Ya Basınç Olmasaydı?” ünitesindeki katı, sıvı ve gaz basıncı konularının öğretilmesinde gözden geçirme stratejisi ile desteklenmiş Yapılandırmacı ... -
Gözden geçirme stratejisi ile desteklenmiş yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin basınç konusundaki erişilerine ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi
Gönen, Selahattin; Andaç, Kadri (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2009)Bu çalışmada, İlköğretim Fen Bilgisi 7.sınıf öğretim programında bulunan “Ya Basınç Olmasaydı?” ünitesindeki katı, sıvı ve gaz basıncı konularının öğretilmesinde gözden geçirme stratejisi ile desteklenmiş Yapılandırmacı Öğrenme ... -
Isı ve sıcaklık kavramları arasındaki ilişki ile ilgili olarak geliştirilen çalışma yaprağının uygulanabilirliğinin incelenmesi
Gönen, Selahattin; Akgün, Abuzer (ESOSDER, 2005)Öz:Bu çalışmanın amacı, ısı ve sıcaklık kavramları arasındaki ilişki ile ilgili olarak geliştirilen çalışma yaprağının uygulanabilirliğini incelemektir. Bu amaçla, konuyla ilgili literatürde ifade edilen kavram yanılgıları ... -
İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
Akgün, Abuzer; Gönen, Selahattin; Aydın, Murat (Cahit Aydemir, 2007)Öz:Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin branş, cinsiyet, başarı durumu, arkadaşlık ilişkileri, yapmayı istediği meslek, barınma durumu, kardeş sayısı, anne-baba tutumu ... -
İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin Bazı DeğişkenlereGöre İncelenmesi
Aydın, Murat; Akgün, Abuzer; Gönen, Selahattin (2007)Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin branş, cinsiyet, başarı durumu, arkadaşlık ilişkileri, yapmayı istediği meslek, barınma durumu, kardeş sayısı, anne-baba tutumu ... -
İlköğretim Öğrencilerinin Okul Olanaklarına ve Fen Derslerinin Öğretimine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi
Akgün, Abuzer; Gönen, Selahattin (2006)Bu çalışmada, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin okul olanaklarına ve fen derslerinin öğretimine yönelik görüşlerini belirlemek için 5 açık uçlu soru içeren bir anket kullanılmış ve veriler nitel olarak analiz edilmiştir. ...