Browsing by Author "Şengün, Halil İbrahim"
Now showing items 1-8 of 8
-
Aile şirketlerinde duygusal ve rasyonel dinamikler : Aile ve iş ilişkilerinin ayrı tutulmasına yönelik bir araştırma
Şengün, Halil İbrahim; Özdemir, Lütfiye (Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2015)Aile, yapı itibari ile informel ilişkileri ve dolayısıyla duygusal yönü ağır basan bir yapıyı ifade ederken şirket ise mantıksal yönü ile kendinden söz ettiren ve duygusallığın çoğu kez yerinin olmadığı birimdir. Birbiriyle ... -
Examination of the relationship between job satisfaction levels and organizational commitments of tourism sector employees: A research in the Southeastern Anatolia region of Turkey
Aksoy, Cenk; Şengün, Halil İbrahim; Yılmaz, Yunus (Cahit Aydemir, 2018)Öz:Bu çalışmada örgütlerde çalışanların iş tatmini ve örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Modeli test etmek amacıyla demografik değişkenler dışında 54 soruluk bir anket kullanılmıştır. ... -
GSM operatör markalarının tüketici açısından değerlendirilmesi
Şengün, Halil İbrahim; Menteş, Nurettin (Mardin Artuklu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018)Öz:Bu araştırmada Diyarbakır ilindeki cep telefonu kullanıcılarının GSM operatör tercihleri, GSM operatör tercihine etki eden unsurlar ve operatör tercih nedenleri ile kullanılan operatör türü arasındaki ilişkiler tespit ... -
Hedonik (hazcı) tüketim alışkanlıkları ve tüketicileri bu tür alışkanlıklara motive eden nedenler
Şengün, Halil İbrahim; Karahan, Mehmet (Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2013)Bu çalışmada, tüketicilerin özellikle duygusal eğilimle gerçekleştirmiş oldukları ve hedonik tüketim olarak ifade edilen tüketim alışkanlıkları konusu araştırılmıştır. Bu kapsamda, ilkin tüketicileri mal veya hizmet satın ... -
İkinci mertebe doğrulayıcı faktör analizi ile retro ürün tercihinde etkili olan unsurların belirlenmesi
Menteş, Nurettin; Şengün, Halil İbrahim (Yusen yayıncılık, 2022)Retro pazarlama son yıllarda ilgi gören bir pazarlama yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır. Geçmişe duyulan özlem son yıllarda sık dillendirildiği için geçmişe ait ürünler de haliyle gündeme gelmeye başladı. Buna bağlı ... -
İşletmelerin marka algısının belirlenmesi: Diyarbakır Organize Sanayi Bölgesi'nde bir araştırma
Bali, Cenk (Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma marka kavramının temellerine inerek, tarihte ilk kez kullanıldığı andan günümüze kadarki sürecini inceleyerek işletmeler tarafından kullanılma amaçlarını ortaya koymaktadır. Marka kavramının tarih boyunca ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk algısının algılanan fiyat ve algılanan hizmet kalitesi üzerindeki etkileri
Şengün, Halil İbrahim; Uslu, Abdullah (Yaşar Üniversitesi, 2022)Bu çalışmada Mardin’de yaşayan insanların bankacılık hizmetlerinde gerçekleştirilen kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarına ilişkin algılarının, algılanan fiyat ve algılanan hizmet kalitesi üzerindeki etkileri araştırılmıştır. ... -
Küreselleşme sürecinde tüketicilerin hazcı ve bilinçli tüketim alışkanlıklarının değerlendirilmesi
Şengün, Halil İbrahim; Menteş, Nurettin (Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2017)Bu çalışmada, Diyarbakır ili Bismil ilçesindeki tüketicilerin tüketim alışkanlıklarını değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu kapsamda yüz yüze anket yöntemi ile 450 katılımcıya 2017 yılının Mart ayında birtakım sorular ...