Seyfeli, CananÖzdemir, Kübra2024-11-082024-11-0820232023Özdemir, K. (2023). Süryani Kadim Kilisesinde din eğitimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.https://hdl.handle.net/11468/28957Çalışmamızın konusu Süryani Kadim Kilisesinde Din Eğitimi'dir. Hıristiyanlığın ilk inanlıları olarak kabul edilen Süryani Kadim Kilisesinin din eğitimi ve eğitim unsurları dikkate alınarak inceleme yapılmıştır. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Süryanilerin tarihi ve kökenleri ele alınmış tarihsel süreçte Süryani Kilisesi'nden kopan diğer kiliseler hakkında da kısaca bilgi verilmiştir. Tarihsel süreç İsa Mesih ve havarilerinden başlatılarak konsiller dönemiyle devam etmiştir. Günümüze yakın olan Osmanlı Devleti'nde ve Cumhuriyet döneminde siyasi politikaların Süryani Kadim Kilisesindeki etkisi göz önünde bulundurularak değerlendirme yapılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise Süryani Kadim Kilisesindeki din eğitiminin kurumsal bağlamı ele alınarak formal ve informal eğitim şekliyle tasnif edilip açıklanmıştır. Tarihsel süreç tasniflerinden sonra din eğitiminde aktif olan öğreten ve öğrenenlerin hiyerarşik düzeyleri değerlendirilmiştir. Bu hiyerarşideki din adamları ve sahip olması gereken özellikleri belirtilmiştir. Süryani Kadim Kilisesindeki öğretim sürecinde kullanılan araçların, metinlerin din eğitimindeki önemi açıklanmıştır. Son konu başlığı ise din eğitiminde kullanılan ders programları ve yöntemler olup sonuç ile çalışma sonlandırılmıştır.The subject of our study is Religious Education in the Assyrian Ancient Church. An examination was made considering the religious education and educational elements of the Assyrian Ancient Church, which is considered the first believers of Christianity. The study consists of two parts. In the first part, the history and origins of the Assyrians were discussed, and brief information was given about other churches that broke away from the Assyrian Church in the historical process. The historical process started with Jesus Christ and his apostles and continued with the council period. An evaluation was made by considering the impact of political policies on the Assyrian Ancient Church in the Ottoman Empire and the Republic period, which is close to today. In the second part of the research, the institutional context of Assyrians' religious education is basically classified and explained as formal and informal education. After the historical process classifications, the places of teachers and learners in the stage of religious education were explained. The clergy in the identity of the teacher in religious education and the characteristics they should have are specified. The importance of the texts used as tools in Assyrian religious education is explained. The last topic is the methods used in religious education and the study was ended with the conclusion.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSüryani Kadim KilisesiManastırMalfonoÖğrenciSakramentAssyrian Ancient ChurchMonasteryChurchStudentWorshipSüryani Kadim Kilisesinde din eğitimiReligious education in the Syriac Ancient ChurchMaster Thesis