Kocaman, Şengül2024-04-242024-04-2420192149-2786https://doi.org/10.33437/ksusbd.460574https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/340511https://hdl.handle.net/11468/28090Fransız edebiyatında 17. Yüzyıl denildiğinde ilk akla gelen yazarlardandırMolière. Mihail Afanasyeviç’in ifadesiyle “Çağdaşımız Molière” hakkındayapılan sayısızca çalışmalara rağmen, hala kendinden ve eserlerinden sözettirecek kadar güncelliğini kaybetmeyen bir yazar. Peki, nedir Molière’i bukadar evrensel kılan? Yazarlığı, şairliği, oyunculuğu, tiyatro yönetmenliği biryana, biz onun başarısındaki en önemli etkenin onun o üstün gözlem gücünedayandığını düşünüyoruz. O, insan doğasını bütün ayrıntılarıyla görmesini,gözlemlemesini ve oyunlarına aktarmasını bilen ender yazarlardandır. Tiyatroyutoplumun bir aynası olarak nitelendiren Molière, yaşadığı döneminaksaklıklarını, kusurlarını, bütün sahte değerleri gülmeceyle birleştirip sahneyetaşır. Tabi bundan kadınlar da nasibini alır. Oyunlarının birçoğunun başlığındayerlerini bulan kadınlar, Molière tiyatrosunda 17. Yüzyıl Fransız toplumunutiyatroya yansıtmak, komiği oluşturmak, doğanın, doğallığın önemininvurgulamak için de önemlidirler. Çalışmamızda, hem 17 yüzyıl hem de oyüzyılda kadının toplum içindeki konumu hakkında genel bir bilgi vermeyihedefliyoruz. Molière oyunlarının dramaturjik analizi için 17. Yüzyılın siyasal,toplumsal özelliklerini sık sık göz önünde bulundurmaya çalıştık.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMolière Oyunlarında Kadın KarakterlerArticle16116717934051110.33437/ksusbd.460574