Karagül, ArzuKinay, İsmail2025-03-082025-03-0820242147-1606https://doi.org/10.30703/cije.1370433https://hdl.handle.net/11468/30541Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının dijital öğrenme teknolojileri öz-yeterliklerini Eğitim 5.0 bağlamında inceleyen geçerli ve güvenirli bir ölçme aracı geliştirmektir. Çalışmada ölçek geliştirme aşamaları uygulanmıştır. Katılımcılar, 2022-2023 akademik yılında üç farklı devlet üniversitesinin eğitim fakültelerinde öğrenim gören 1083 öğretmen adayından oluşmaktadır. Ölçeğin geçerlik ve güvenirliği; kapsam, görünüş ve yapı geçerliği analizleriyle gerçekleştirilmiştir. Bununla birlikte, veri seti Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) (n=541) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) için (n=542) iki eşit parçaya ayrılmıştır. Analiz sonuçları, 25 madde ve 5 farklı faktörden oluşan 5’li Likert-tipi bir ölçme aracı modelinin elde edildiğini ve DFA ile doğrulandığını göstermektedir. Cronbach Alfa iç tutarlık katsayısı (?.91) olarak bulunmuş ve pozitif bir iç tutarlılık göstermektedir. Model uyum indeksleri (x^2/df = 2.145; pThis study aimed to develop a valid and reliable measurement tool that examined pre-service teachers’ digital learning technologies self-efficacy based on Education 5.0. Scale development stages were applied in the study. The participants consisted of 1083 pre-service teachers studying in education faculties at three different state universities during the 2022-2023 academic year. To assess the scale’s validity and reliability content, face and construct validities were examined. Besides, the dataset was divided into two equal parts (n=541) for Exploratory Factor Analysis (EFA) and (n=542) for Confirmatory Factor Analysis (CFA) to confirm its validity and reliability. The analysis results revealed a 5-point Likert-type measurement tool consisting of 25 items and 5 different factors was obtained and confirmed by CFA. The Cronbach's Alpha internal consistency coefficient was found as (?.91), indicating strong internal consistency. The model fit indices (x^2/df = 2.145; peninfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim 5.0dijital öğrenme teknolojileriöz-yeterliköğretmen adayıölçek geliştirmeEducation 5.0digital learning technologiesself-efficacypre-service teacherscale developmentÖğretmen Adayları için Eğitim 5.0 Dijital Öğrenme Teknolojileri Öz-Yeterlik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik ÇalışmasıEducation 5.0 Digital Learning Technologies Self-Efficacy Scale for Pre-Service Teachers: A Validity and Reliability StudyArticle13252754210.30703/cije.1370433