Çenberci, SelinÖzgen, Kemal2025-03-082025-03-082021Çenberci, S., & Özgen, K. (2021). Matematik öğretmen adaylarının etkinlik tasarımında günlük yaşamla ilişkilendirmeyi yansıtmaya yönelik görüşleri, becerileri ve örnekleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 70-95.1308-8971https://doi.org/10.51460/baebd.838118https://hdl.handle.net/11468/32016https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/478813Bu araştırmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının etkinlik tasarımında matematiği günlük yaşamla ilişkilendirmeyi kullanmalarına yönelik görüşlerini belirlemek ve etkinliklere matematiksel ilişkilendirme becerilerini yansıtma durumlarını incelemektir. Araştırmada betimsel araştırma yo¨ntemlerinden biri olan o¨zel durum c¸alıs¸ması kullanılmıs¸tır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan ve etkinlik tasarlamaya yönelik ders alan 28 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının matematiksel ilişkilendirmeye ilişkin görüşlerini daha derinlemesine ortaya çıkarmak amacıyla açık uçlu sorular hazırlanarak yarı yapılandırılmış görüş formu uygulanmıştır. Çalışma nitel araştırma olup veriler içerik analizi yardımıyla analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde her bir problem için kategoriler belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda genel olarak matematik öğretmen adaylarının matematiksel öğrenme etkinliklerinin tasarımına günlük yaşamla ilişkilendirmeyi yansıtmaya yönelik görüşlerinin olumlu olduğu ancak bu konuda bazı zorluklar yaşadıkları tespit edilmiştir. Bu zorlukları aşabilmek için çaba harcadıklarına yönelik görüşlere sahip oldukları da ifade edilmektedir. Öğretmen adaylarının matematiksel etkinliklerin tasarımında, günlük yaşamla ilişkilendirmeyi yansıtma becerileri konusunda eksiklikleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Abstract. The aim of this research is to determine the opinions of prospective mathematics teachers about using mathematics in relation to real world in the design activities and to examine the situations of reflecting mathematical connection skills in activities. The case study, one of the descriptive research methods, was used in the study. The study group of the research consists of 28 prospective teachers studying at a public university's primary mathematics teaching program and taking course to develop activities. In order to reveal the prospective mathematics teachers' opinions about mathematical connections, an open-ended question was prepared and a structured opinion form was applied. The study is qualitative research and the data were analyzed with the help of content analysis. Themes were identified for each sub-problem in the analysis of the data obtained. As a result of the study, it was determined that the prospective mathematics teachers' opinions about connecting mathematics with real world are positive, but they have some difficulties in this regard. It was concluded that the prospective teachers had deficiencies in their skills of reflecting relating to real world in the design of mathematical activitiestrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEtkinlik tasarımıGünlük yaşamla ilişkilendirmeÖğretmen adaylarıActivity designConnection with real worldProspective teachersMatematik öğretmen adaylarının etkinlik tasarımında günlük yaşamla ilişkilendirmeyi yansıtmaya yönelik görüşleri, becerileri ve örnekleriProspective mathematics teachers' opinions, skills and examples on connection with real world in design activityArticle121709547881310.51460/baebd.838118