Sunkur, Meral Önerİlhan, MustafaKılıç, Mehmet Ali2022-03-042022-03-042012Sunkur, M. Ö., İlhan, M. ve Kılıç, M. A. (2012). Yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme düzeyleri ile zekâ alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 183-200.2148-75102148-7758https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpJeE56VXlNZz09https://hdl.handle.net/11468/9325Öz:Bu araştırmada 7.sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme düzeyleri ile zekâalanları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca uygun olarakaraştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 20102011 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Dönemi'nde Batman il merkezindeki 5 farklıilköğretim okulundan 156 kız (%52.5) ve 141 (%47.5) erkek olmak üzere toplam297 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin cebirsel düşünmedüzeylerinin belirlenmesinde Hart vd. (1998) tarafından geliştirilen ve Altun (2005)tarafından Türkçe'ye uyarlanan Cebirsel Düşünme Testi kullanılmıştır. Öğrencilerinzekâ alanlarının ölçülmesinde ise Oral (2001) tarafından Türkçe'ye uyarlanan ÇokluZekâ Envanterinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre,öğrencilerin mantıksal, sözel ve müzikal zekâları ile cebirsel düşünme düzeyleriarasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Öğrencilerin cebirsel düşünme düzeyleri ilegörsel, bedensel, sosyal, içsel ve doğacı zekâları arasındaki ilişki ise istatistikselaçıdan anlamlı bulunmamıştır.Abstract:The purpose of this study is to analyze the relationship between algebraicthinking levels of 7thgrade students and their intelligence domains. For this purpose,the study was based on the relational model. The participants of the study consist of297 students from five different schools in Batman city center during the 2010-2011Education Year Spring Semester. Of the participants, 156 (%52.5) were girls and141 (%47.5) were boys. Algebraic Thinking Test has been employed to detectalgebraic thinking levels of students. This test developed by Hart vd. (1998) and wasadapted to Turkish by Altun (2005). Multiple Intelligence Inventory adapted toTurkish by Oral (2001) to assess students' intelligence domains. During theresearch, it is determined that a statistically meaningful and positive relationshipbetween logical, verbal, musical intelligences and algebraic thinking levels. Nosignificant relationship was found between students' algebraic thinking levels andtheir visual, physical, social, internal and naturalistic intelligence.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessCebirsel düşünmeÇoklu zekâ alanlarıCebirsel düşünme düzeyleri ve çoklu zekâ alanları ilişkisiAlgebraic thinkingMultiple intelligence domainsAlgebraic thinking level and the relation of multiple intelligence domainsYedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme düzeyleri ile zekâ alanları arasındaki ilişkinin incelenmesiYedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme düzeyleri ile zekâ alanları arasındaki ilişkinin incelenmesiAnalysis of the relationship between algebraic thinking levels and intelligence domains of 7th grade studentsAnalysis of the relationship between algebraic thinking levels and intelligence domains of 7th grade studentsArticle142183200TRDizinIdYok