Ülker, ÜlküBülbül, Halil İbrahim2022-09-022022-09-022021Ülker, Ü. ve Bülbül, H.İ. (2021, Kasım). Türkiye Ulusal Tez Merkezindeki çevrimiçi erişime açık e-değerlendirme konulu tezlerin bibliyometrik analizi, 8.Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES 2021), Trabzon: Trabzon Üniversitesi & Karadeniz Teknik Üniversitesi & Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Tam metin bildiriler kitabı içinde 448-462.978-605-2271-43-8https://ittes.org.tr/dosyalar/files/IttesArsivi/2021/ittes2021_tammetin_v2_final.pdfhttps://hdl.handle.net/11468/10322Çalışmanın amacı Türkiye Ulusal Tez Merkezindeki çevrimiçi erişime açık E-değerlendirme konulu tezlerin bibliyometrik yaklaşımla incelenmesidir. Dolayısıyla çalışmada betimsel bibliyometri yöntemi uygulanmıştır. Türkiye Ulusal Tez Merkezi web sitesinin ana sayfasında yer alan Aranacak Alan, İzin Durumu ve Tez Türü arama ölçütleri Tümü şeklinde kısıtlanmıştır. E-değerlendirmeyle ilgili on iki farklı tarama terimi kullanılmıştır. Ulaşılan tezlerde YÖK tez merkezi konu alanına göre ve özet bölümlerinin incelemeleri yapılmıştır. İnceleme neticesinde farklı alanlara ilişkin tezler ayıklanmıştır. Tarama ve ayıklama işlemi sonucunda 2002-2021 yılları arasında üretilen 67 teze ulaşılmış ve 58’inin çevrimiçi erişime açık olduğu görülmüştür. Tezlerin analizi için herhangi bir alandaki çalışmaların erken eğilimleri tespit edilebilmeyi mümkün kılan bibliyometrik analiz uygulanmıştır. Bibliyometrik inceleme için yıl, tez türü, yazım dili, anahtar kelime, sayfa sayısı, danışman, üniversite, enstitü, ana bilim dalı, YÖK tez merkezi konu alanı olmak üzere on farklı sınıflama kullanılmıştır. Bulgulara göre; 2019 yılı 11 tez ile e-değerlendirme konusunda en fazla tez üretilen yıldır. 20 yıllık süreçte üretilen tezlerde yüksek lisans tezleri (48) daha fazladır. Yazım dilinde daha çok Türkçe (49) kullanılmıştır. 58 tezden 7’sinde anahtar kelime kullanılmadığı ve 51’inde toplam 231 anahtar kelime kullanıldığı, 231 anahtar kelime içerisinde 78 kavramın e-değerlendirme ile ilişkilendirilebileceği, en çok çevrimiçi sınav (7), e-değerlendirme (5) ve e-sınav (5) kavramlarının kullanıldığı görülmüştür. En düşük sayfa sayısı 45, en yüksek sayfa sayısı 392 ve 58 tezin toplam sayfa sayısı 7716’dır. Danışmanlık yapan öğretim üyeleri arasında Prof. Dr. Halil YURDUGÜL, üniversiteler içerisinde Sakarya Üniversitesi, enstitü bazında Fen Bilimleri Enstitüsü ilk sıradadır. Ana bilim dalları açısından Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı öncülük etmektedir. YÖK tez merkezinin konu alanı sınıflamasına göre Eğitim ve Öğretim konu alanında daha yoğun çalışılmıştır. Ulaşılan bulgular sayesinde çalışmanın, e-değerlendirme konusunda öncü olan üniversite, enstitü, ana bilim dalı ve danışman dağılımlarına toplu bir bakış açısı sunması ile ulusal düzeydeki potansiyel işbirliklerine ışık tutması açısından önemli olduğu söylenebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBibliyometrik analizÇevrimiçi sınave-değerlendirmeBibliometric analysise-assessmentOnline examTürkiye Ulusal Tez Merkezindeki çevrimiçi erişime açık e-değerlendirme konulu tezlerin bibliyometrik analiziTürkiye Ulusal Tez Merkezindeki çevrimiçi erişime açık e-değerlendirme konulu tezlerin bibliyometrik analiziBibliometric analysis of theses on e-assessment open to online access in Turkey national thesis centerBibliometric analysis of theses on e-assessment open to online access in Turkey national thesis centerConference Object448462