Bulut, İlhamiÇelikten, Fatma Taşdemir2024-04-242024-04-2420222148-2896https://doi.org/10.18009/jcer.1122353https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1145378https://hdl.handle.net/11468/28462Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin mesleki becerilerinin değerlendirilmesine yöneliktir. Bu amaç doğrultusunda, araştırmacılar tarafından MEB (2017) tarafından hazırlanan Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri’den “Mesleki Beceri” yeterlik alanı altında yer alan 4 yeterlik ve bu yeterliklere ilişkin göstergeler esas alınarak toplam 28 maddeden oluşan “Mesleki Beceri Ölçeği (MBÖ)” geliştirilmiştir. Araştırma, tarama modeli niteliğindedir. Araştırmanın örneklemini, 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında Diyarbakır İli merkeze bağlı 30 ilkokulda görev yapan 440 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama ve standart sapma gibi istatistiksel değerlerin yanı sıra, MWU ve KWH testleri kullanılmıştır. Araştırmada, sınıf öğretmenlerinin eğitim öğretimi planlama, öğrenme ortamları oluşturma, öğrenme-öğretme sürecini yönetme ve değerlendirme alt boyutlarına ilişkin yüksek bir yeterlik algısına sahip oldukları bulunmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSınıf Öğretmenlerinin Mesleki Becerilerinin Değerlendirilmesi: Diyarbakır İli ÖrneğiSınıf Öğretmenlerinin Mesleki Becerilerinin Değerlendirilmesi: Diyarbakır İli ÖrneğiArticle1020503530114537810.18009/jcer.1122353