Azarkan, Necat2024-04-242024-04-2420111303-2518https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/118923https://hdl.handle.net/11468/26800Marka isimlerinin anahtar kelimeler biçiminde Google-AdWords reklamlarında kullanılmasının marka sahiplerinin haklarını ihlal eden bir hukuka aykırılık teşkil edip etmediği sorunu, Avrupa mahkemelerini uzun süreden beri meşgul eden bir sorundur. Avrupa Adalet Divanı 23 Mart 2010 tarihinde verdiği bir kararla bu sorunu açıklığa kavuşturmuş ve hukuken korunan markaların Google-Adwords programında kullanılmasının hangi şartlar altında mümkün olduğunu açıklığa kavuşturmuştur. Bu çalışmada, Divan kararının en önemli noktaları tespit edilerek, Türk Marka hukuku açısından irdelenecektir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessUrteil des europäischen gerichtshofes zur nutzung von marken in googleadwords- anzeigen rs. c-236/08 -c-238/08 - vom 23.märz 2010 - revolution des online werbemarktes oder freies ticket für markenverletzungen?Urteil des europäischen gerichtshofes zur nutzung von marken in googleadwords- anzeigen rs. c-236/08 -c-238/08 - vom 23.märz 2010 - revolution des online werbemarktes oder freies ticket für markenverletzungen?Article1011932118923