Demir, CihatDemir, Sevil2020-08-282020-08-282019Demir, C. ve Demir, S. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik kavramına ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 22-29.1305-0060https://hdl.handle.net/11468/6218https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/798690Bu araştırmada Fen bilgisi öğretmen adaylarının Fizik’e ilişkin metaforik algılarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmada çalışma grubu 2017-2018 akademik yılı bahar döneminde Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 60 öğretmen adayından oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan öğretmen adaylarından “Fizik …… ya/ye benzer, çünkü ……” cümlesinin tamamlamaları istenmiştir. Verilerin analizi için içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada 60 öğretmen adayının 44 farklı metafor geliştirdiği belirlenmiş ve geliştirilen bu metaforlar 11 farklı kategoride değerlendirilmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik için çoğunlukla görüş bildirdikleri tespit edilmiştir. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik’e ilişkin kullandıkları metaforların başında özellikle hayat, zor, formül, matematik ve uzay metaforları gelmektedir.In this study, it is aimed to reveal the metaphorical perceptions of prospective science teachers about physics. The study group of the study was informed that the second year of the 2017-2018 academic year, during the period, Dicle University, Ziya Gökalp Education Faculty, 60 prospective teacher candidates who are studying in Science and Science Department. Teacher candidates who participated in the study were asked to complete the sentences: "It is similar to physics ...... because ...". Data obtained has been evaluated via content analysis method. It was determined that 60 prospective teacher candidates developed 44 different metaphors in the research and these developed metaphors were evaluated in 11 different categories. It has been found out that prospective science teacher candidates often report opinions on physics. Moreover, it has been determined that prospective science teachers use physicsrelated life, hard, formula, mathematics and space metaphors.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFizikFen bilgisiMetaforPhysicsScienceMetaphorFen bilgisi öğretmen adaylarının fizik kavramına ilişkin metaforik algılarının incelenmesiThe investigation of metaphoric perceptions of science teacher candidates on physicsArticle352229