Bekleyen, Nilüfer2024-04-242024-04-2420041304-88801304-8899https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/44260https://hdl.handle.net/11468/25890Dil öğretimi insan psikolojisi ile yakından ilgili bir alandır. Son yıllarda, bu alanda yapılan çalışmaların bir kısmı duygusal faktörlerin dil öğretimi üzerindeki etkilerini incelemeye yöneliktir. Bu makalede duygusal faktörlerden biri olan kaygının dil edinimi üzerindeki etkisini inceleyen çalışmalar özetlenmiştir. Çalışmada ayrıca kaygının okuma, yazma, dinleme, konuşma gibi dil becerilerinin edinimi sırasında oynadığı rol üzerinde durulmuştur. Son olarak kaygının nedenleri ve etkileri hakkındaki araştırma sonuçları genel olarak incelenmiş ve kaygıyla başa çıkmak için öğretmen ve öğrenciler tarafından kullanılabilecek stratejiler açıklanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessForeign Language AnxietyForeign Language AnxietyReview Article132273944260