Murat, Mehmet2024-04-242024-04-2420031302-1370https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/85406https://hdl.handle.net/11468/25743Bu çalışmanın amacı; üniversite öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerini yordamada kullanılabilecek bağımsız değişkenleri, üniversite öğretim elemanlarını zorlayan, onlar için sorun olan durumları belirlemek ve bulgular doğrultusunda önerilerde bulunmaktır. Araştırma betimsel bir çalışma olup veri toplama aracı olarak "Kişisel Bilgi Formu" ile "Maslach Tükenmişlik Envanteri" kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi; "t" testi, varyans analizi (one-way) ve LSD teknikleri ile yapılmıştır. Cinsiyet ve medeni durum bağımsız değişkenleri "kişisel başarı" ve "duyarsızlaşma"şeklindeki tükenmişlik alt boyutlarında anlamlı bulunmuştur, öğrencilerle iletişim kurma becerilerini, genel olarak sağlıklarını ve meslektaşları ile uyumlarını değerlendirme derecelerine göre üniversite öğretim elemanlarının tükenmişlikleri üç alt boyutta da (duygusal tükenmişlik, kişisel başarı şeklindeki tükenmişlik ve duyarsızlaşma şeklindeki tükenmişlik) anlamlı bulunmuştur. Üniversite öğretim elemanlarını en çok rahatsız eden durumların başında; akademik çalışma ortamından kaynaklanan sorunlar, ekonomik sorunlar, birbirleri arasındaki ilişkilerdeki olumsuzluklar ve kendi üniversitelerinde akademik çalışma yapma olanaklarının olmamasından kaynaklanan zorluklar olduğu belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÜniversite Öğretim Elemanlarında TükenmişlikÜniversite Öğretim Elemanlarında TükenmişlikArticle219253485406