Cengiz, Mehmet ŞirinSarıgöz, OkanDönger, Ahmet2022-08-292022-08-292015Cengiz, M. S., Sarigoz, O., & Donger, A. (2015). Evaluation of pre-service teachers' ideas about brainstorming method in terms of some variables. ASOS Journal: The Journal of Academic Social Science, 3(12), 251-263.2148-2489https://asosjournal.com/?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=1226584542_528%20OKAN%20SARIG%C3%96Z.pdf&key=33093https://hdl.handle.net/11468/10291Beyin fırtınası yöntemi eleştirel düşünmek, karar vermek, bir problemin çözümüne öneriler getirmek, fikir üretmek ve yaratıcı düşünmek gibi kavramları içine alan bir öğretim yöntemidir. Bu yöntem sayesinde öğrenciler, olaylarla ilgili hipotezler kurabilir, olayları analiz edebilir, konular arasında bağlantılar kurabilir, doğru, güvenilir ve kesin sonuçlara ulaşabilirler. Bu araştırmanın amacı; Eğitim Fakültelerinde okuyan öğrencilerin, Beyin Fırtınası Yöntemi hakkındaki görüşlerini bazı demografik değişkenler de göz önünde bulundurarak belirlemeye çalışmaktır. Araştırmanın örneklemini, 2014-2015 öğretim yılında Hakkari Üniversitesine bağlı Eğitim Fakültesinde okuyan 335 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada, betimsel tarama yöntemlerinden biri olan ‘Genel Tarama Modeli’ kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan, 25 maddeden oluşan ‘Beyin Fırtınası Anketi’nin geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılmış ve Cronbach Alpha iç güvenirlik katsayısı 0,77 olarak hesaplanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre eğitim fakültesinde okuyan öğrencilerin, Beyin Fırtınası Yöntemi ile ilgili bilgilerinin olduğu ancak bu bilgilerin istenilen seviyede olmadığı, öğrencilerin bu yöntemin bazı özelliklerini yaşamlarında uygulamadıkları ve kız öğrenciler ile erkek öğrenciler arasında cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenine bağlı olarak bir görüş farkının olmadığı gibi sonuçlara ulaşılmıştır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessBeyin FırtınasıFikir ÜretmeHipotez KurmaAkıl YürütmeYaratıcı DüşünmeEvaluation of pre-service teachers' ideas about brainstorming method in terms of some variablesÖğretmen adaylarının beyin fırtınası yöntemine ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesiArticle31225126310.16992/ASOS.528