Kaya, İlhan2024-04-242024-04-2420061303-2429https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/89544https://hdl.handle.net/11468/26063Bilgisayar teknolojileri ve araştırma temelli öğretimdeki gelişmelere rağmen ders kitapları eğitimciler için hala en önemli öğretim araçlardan ve öğrenciler için vazgeçilmez bilgi kaynaklardan biridir. Bundan dolayı ders kitaplarının yüksek kalitede olması elzemdir. Bu çalışma da 50 soruluk bir ders kitabı inceleme formu kullanılarak yayın tarihleri 1998 ile 2006 tarihleri arasında değişen 15 coğrafya ders kitabı incelenmiştir. Ders kitaplarını genel görünüm, fiziki görünüm, içerik, kelime ve cümle yapısı ile yardımcı materyaller bakımından değerlendiren bu formlar, 31 coğrafya öğretmen adayı tarafından uygulanmıştır. Çalışma sonuçları Türkiye 'deki coğrafya ders kitaplarının dil ve anlatım açısından gayet iyi bir durumda olduğunu gösterirken, aynı kitapların fiziksel yapı, eleştirel düşünceyi geliştirme ve öğrencileri yaşama hazırlama konusunda eksik kaldıkları ortaya koymuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessLise Coğrafya Ders Kitaplarının Fiziksel Yapı, Tasarım İçerik, Dil ve Yardımcı Materyaller Açısından Değerlendirilmesi: Diyarbakır ÖrneğiLise Coğrafya Ders Kitaplarının Fiziksel Yapı, Tasarım İçerik, Dil ve Yardımcı Materyaller Açısından Değerlendirilmesi: Diyarbakır ÖrneğiArticle01413715489544