Soylu, YasinÖrnek, Tuğba2024-04-242024-04-2420212148-2896https://doi.org/10.18009/jcer.949572https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/475924https://hdl.handle.net/11468/28317Bu araştırmada problem kurma becerisini geliştirmek için tasarlanan Problem Kurma Öğrenme Modeli’nin (PKÖM) kesirlerle toplama ve çıkarma işlemine yönelik problem kurma etkinlikleri üzerinden ilköğretim matematik öğretmeni adayları ile değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada eş değer olmayan ön test-son test karşılaştırma gruplu desen kullanılmıştır. Deney grubuna PKÖM’ye, karşılaştırma grubuna Polya’nın problem çözme basamakları ve problem kurma basamağına göre problem kurma eğitimi verilmiştir. Veriler Problem Kurma Testi (PKT) ile toplanmıştır. PKT’ye kurulan problemleri analiz etmek için bir puanlama yönergesi geliştirilmiştir. PKÖM’nin kavramsal öğrenmeyi geliştirdiği, problemlerin çözülebilirliğine olumlu bir etkisinin olduğu, matematiksel dili ve dil bilgisi kurallarını doğru kullanmayı sağladığı tespit edildiği için, PKÖM’nin problem kurma öğretiminde kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessProblem Kurma Becerisini Geliştirmek için Tasarlanan Problem Kurma Öğrenme Modeli’nin DeğerlendirilmesiProblem Kurma Becerisini Geliştirmek için Tasarlanan Problem Kurma Öğrenme Modeli’nin DeğerlendirilmesiArticle91892996047592410.18009/jcer.949572