Kavak, M. TahirKarakoyun, Ferit2017-10-052017-10-0520172007-06https://hdl.handle.net/11468/3310Bu araştırma, geleceğin gereksinimlerine yanıt verebilen öğretmenler yetiştirmek için Eğitim Fakültesinde okuyan Fizik Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinin web anketi yöntemi kullanılarak demografik özelliklerini ve fizik dersine yönelik tutumlarını karşılaştırmalı olarak tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde bünyesinde yer alan fizik öğretmenliğinin 1, 2, 3, 4 ve 5. sınıflarında okuyan 131 (91 erkek, 40 kız) öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere internet üzerinden “fizik dersine yönelik tutum ölçeği” ve “demografik özellikler anketi” web anketi yöntemi kullanılarak uygulanmıştır. Bu ölçeklerin web ortamında hazırlanması, araştırmanın zaman, maliyet, emek ve güvenirlik bakımından daha yararlı olmasını sağlamıştır. Fizik tutum ölçeği ve demografik özellikler anketi uygulanırken, laboratuara alınan öğrencilerin bu çalışma için hazırlanmış olan web sitesinden faydalanılarak belirtilen anketlere bağlanmaları istenmiştir. Öğrencilerin web sitesinde yer alan ilgili web adresini tıklayarak ölçeklere ulaşmaları sağlanmıştır. Belirtilen ölçek verileri, java script dili kullanılarak öğrencilerin anket sorularını boş bırakmaları engellenmiş ve veriler veritabanına otomatik olarak kaydedilmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin ailelerinin alt gelir grubu ailelerden geldiği anlaşılmaktadır. Yüksek gelir grubuna sahip öğrencilerin düşük gelir grubuna sahip öğrencilere göre fizik dersine yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmada elde edilen bir diğer bir bulgu ise öğrencilerin bulundukları sınıf yükseldikçe fizik dersine daha olumlu yaklaştıklarıdır. Çalışmada öğrencilerin fizik dersine yönelik tutumlarının lise mezuniyeti durumuna, ÖSYM sınavında Fizik Öğretmenliği Anabilim Dalını tercih ettikleri sıraya ve cinsiyetlerine bağlı olmadığı da tespit edilmiştir.In order to meet the needs of future teachers this study was carried out to compare physics student teachers’ (training in education faculty) attitude toward Physics using web questionnaire method in terms of their demographic features. This study was carried out on 131 (91 of them is male, 40 of them is female) students studying 1, 2, 3, 4 and 5.th grade of physics theacher department of Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Education Faculty. Physics attitude scale and demographic features questionnaries were used through internet. Web questionnaires were applied as it was useful for saving time, money, energy and also more reliable. Both methods for data collection were carried out by asking students to get to the labs and log on to the site designed for the research. prospective physics teachers were asked to enter the website to fill the questionnaires. For this aim Java Script code was added to the web site to fill all questions (without leaving any blank) and then the obtained results were ready to analyse. The results showed that prospective physics teachers generally have lower sosyo-economic backgrounds. Positive attitudes toward physics increase as students advance to higher grades, and attitude toward Physics was independent of type of highschool the prospective teachers were graduated (Anadolu Lisesi, Anadolu Öğretmen lisesi, Genel Lise, Süper Lise), gender, preference sequence of ÖSYM placement system. Also higher sosyo-economic background has positive effect on attitude toward physics.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAnketlerQuestionnairesBilgisayar destekli eğitimComputer assisted educationEğitimEducationFizik eğitimiPhysics educationBilimsel araştırmalarda veri toplama aracı olarak web anketlerin kullanılması, sınırlılıkları ve fizik tutum ölçeğine uygulanmasıMaster Thesis