Dağlı, AbidinHan, Bünyamin2020-08-272020-08-272017Dağlı, A. ve Han, B. (2017). Okul müdürlerinin görüşlerine göre Diyarbakır ili eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (32), 892-904.1305-0060https://hdl.handle.net/11468/6210https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/786600Bu araştırmanın amacı, kamu ilkokullarında görevli okul müdürlerinin eğitim-öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunların çözümüne yönelik önerilerinin neler olduğunu saptamaktır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu Diyarbakır il merkezindeki kamu ilkokullarında görevli 20 okul müdürü oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formlarından elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle analiz edilerek kodlar ve temalar oluşturulmuştur. Araştırmada okul müdürlerinin eğitim öğretim sürecinde en sık karşılaştıkları sorunlar sırasıyla; (1) okulun fiziki sorunları, (2) yönetim ile ilgili karşılaştıkları sorunlar, (3) öğretmenler ile ilgili karşılaştıkları sorunlar, (4) veliler ile ilgili karşılaştıkları sorunlar ve (5) öğrenciler ile ilgili karşılaştıkları sorunlardır. Araştırma sonunda bu sorunların çözümüne yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.The purpose of this research is to determine the educational problems faced by school principals working in the center of Diyarbakır province and to propose solutions for these problems. In the research, from the qualitative research methods case study was used. The study group of the research is composed of 20 school principals working in the primary schools in Diyarbakır. Quasi-structured interview form prepared by the researchers was used as data collection tool. The data obtained from interview forms were analyzed by content analysis technique and codes and themes were created. Some important results obtained in the research are as follows: According to the opinions of the principals the most common problems in the education and training process are; (1) physical problems, (2) management problems, (3) problems with teachers, (4) problems with parents and (5) problems with students. At the end of the research, some suggestions for solution of these problems were presented.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDiyarbakırEducational problemsPrincipalsEğitim sorunlarıOkul müdürüOkul müdürlerinin görüşlerine göre Diyarbakır ili eğitim sorunları ve çözüm önerileriEducational problems of Diyarbakır and their solutions according to principal viewsArticle3289290410.14582/DUZGEF.1868