Karacan, HasanKinay, Nesihat2025-03-082025-03-0820162564-6621https://hdl.handle.net/11468/30999Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin Kürtçe öğretimine yönelik algılarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu çalışma genel tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014- 2015 yılı Diyarbakır merkez ilçelerinde görev yapan ve Kürtçe dersine giren çeşitli branşlardan 60 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 10 maddelik “Kürtçe Öğretimine Yönelik Algı Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin yapılan yapı geçerliği çalışması sonucunda 10 maddenin toplam varyansın %35’ni açıkladığı belirlenmiştir. Ölçeğin Faktör yükleri .32 ile .750 arasında değişen değerler almıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .82 olarak belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda öğretmenlerin Kürtçe öğretimine yönelik algıları “Düşük düzeyde (Katılmıyorum)” olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin Kürtçe öğretimine yönelik algıları arasında cinsiyet,kıdem, branş ve okulun bulunduğu yer değişkenlerine göre anlamlı bir olmadığı bulunmuştur.Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin Kürtçe öğretimine yönelik algılarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu çalışma genel tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 yılı Diyarbakır merkez ilçelerinde görev yapan ve Kürtçe dersine giren çeşitli branşlardan 60 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 10 maddelik “Kürtçe Öğretimine Yönelik Algı Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin yapılan yapı geçerliği çalışması sonucunda 10 maddenin toplam varyansın %35’ni açıkladığı belirlenmiştir. Ölçeğin Faktör yükleri .32 ile .750 arasında değişen değerler almıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .82 olarak belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda öğretmenlerin Kürtçe öğretimine yönelik algıları “Düşük düzeyde (Katılmıyorum)” olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin Kürtçe öğretimine yönelik algıları arasında cinsiyet, kıdem, branş ve okulun bulunduğu yer değişkenlerine göre anlamlı bir olmadığı bulunmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKürtçeKürtçe ÖğretimiDil ÖğretimiAlgıKürtçeKürtçe ÖğretimiDil ÖğretimiÖğretmenlerin Kürtçe öğretimine yönelik algılarının incelenmesiÖğretmenlerin Kürtçe öğretimine yönelik algılarının incelenmesiArticle112433