Baysal, NigahDağlı, Abidin2024-04-242024-04-2420111304-0278https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/129960https://hdl.handle.net/11468/26710Bu arastırmanın amacı, ilköğretim II. kademede görevli öğretmenlerin sınıfta karsılastıkları disiplin sorunlarına ve bu sorunların çözüm yollarına iliskin görüslerini saptamaktır. Arastırmanın örneklemini, 2007- 2008 öğretim yılında Diyarbakır il merkezindeki 43 ilköğretim okulunda görev yapan 720 öğretmen olusturmaktadır. Arastırmada Aksoy (1999) tarafından hazırlanan ölçme aracının “Sınıfta Karsılasılan Disiplin Sorunları” ve “Sınıfta Karsılasılan Disiplin Sorunlarına Karsı Kullanılan Çözüm Yolları” baslıklı bölümleri kullanılmıstır. Veri toplama aracı toplam 42 maddeden olusmaktadır. Verilerin analizinde yüzde hesaplamaları, ortalama değer ve Ki-Kare testi kullanılmıstır. Arastırma sonucunda; öğretmenlerin mesleki kıdem ve cinsiyet değiskenlerine göre; disiplin sorunlarına ve disiplin sorunlarına karsı kullandıkları çözüm yollarına iliskin görüsleri arasında anlamlı fark olduğu, sınıfta en sık karsılastıkları ilk üç disiplin sorunu olarak da, öğrencilerin “izin istemeden konusmaları”, “birbirilerini gereksiz yere sikâyet etmeleri” ve “birbirileriyle ders dısı konusmaları” olduğu saptanmıstır. Öğretmenlerin sınıfta karsılastıkları disiplin sorunlarına karsı kullandıkları ilk üç çözüm yolları ise; “öğrenciyi vücut diliyle uyarmak”, “öğrenci ile dersten sonra konusmak” ve “öğrencinin dikkatini baska yöne çekme”dir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİlköğretim II. kademede öğretmenlerinin sınıfta karsılastıkları disiplin sorunları ve bunların çözüm yollarına iliskin görüsleriİlköğretim II. kademede öğretmenlerinin sınıfta karsılastıkları disiplin sorunları ve bunların çözüm yollarına iliskin görüsleriArticle10386178129960