Çatlıoğlu, HakanKutluca, TamerBirgin, Osman2024-04-242024-04-2420071302-89442146-5983https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/88043https://hdl.handle.net/11468/26204Bu çalışmada matematik öğretmen adaylarının “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” dersi uygulama etkinliklerine yönelik algılarını cinsiyet ve öğrenim görülen programlar bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama yönteminin kullanıldığı bu araştırmanın örneklemini, Karedeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Ortaöğretim ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği programlarında öğrenim gören toplam 146 matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak beş alt faktörden oluşan 25 maddelik bir algı ölçeği geliştirilmiş ve 2005-2006 öğretim yılı bahar döneminde uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 11.0 istatistik paket programında t-testi ve ANOVA çözümlemesi yapılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda etkinliklerin kız ve erkek öğrencileri eşit oranda kendine çektiğini ve bir tarafa üstünlük verilmesine yol açmadığı ortaya çıkmıştır. Programlara göre öğretmen adaylarının bireysel, mesleki, öğrenme, kazanım ve sosyal alt faktörlerine ilişkin algılarının olumlu olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuç, öğretmen adaylarının uygulama etkinliklerinin kendi gelişimlerine yarar sağladığı düşüncesini paylaştığını göstermektedir. Uygulamada karşılaşılabilecek problemleri araştıran ve çözüm önerileri sunacak çalışmaların yapılması önerilmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMatematik öğretmen adaylarının uygulama etkinliklerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesiArticle0139610388043