Bağcı, HakanÇelik, Sibel2024-02-082024-02-08Ekim, 2023Bağcı, H. ve Çelik, S. (2023). Müzik eğitimi ve değerler eğitimi. S. Coşkun Keskin ve A. Kırtel (Ed.). İlk ve ortaöğretimde değerler eğitimi uygulamaları öğretmen ve öğretmen adayları için tüm derslerin etkinlik örnekleri içinde (ss. 221-232).Ankara: Pegem Akademi.978-625-6764-00-2https://hdl.handle.net/11468/13326Değerler eğitimi konusu, eğitim sistemleri içinde önemli bir yer tutar. Çünkü insan hayatı, toplumsal olarak sahip olunan değerler ile ilgili olarak yazılı ya da yazılı olmayan kurallara göre yönlendirilmektedir. Toplumun yaşam tarzı ona göre şekillenmektedir diyebiliriz. Kişilik gelişimi, bilgi düzeyi ile birlikte insanı çeşitli yönleriyle tamamlayacak insani, ahlaki ve kültürel değerlerin de kazanılmasına bağlıdır (Bağcı, 2007: 548). Bu gelişim eğitim sisteminin doğal bir parçasıdır. Belirli bir toplum içinde insanlar, genellikle kendi değer alanlarındaki norm dışı davranışları yadsımakta, kötü olarak yorumlamakta ve bu tür davranışlara şiddetle tepki gösterebilmektedir (Güngör, 1998: 122). Eğitim, bilindiği üzere, bireyin yaşadığı toplumda sosyalleşmesinin bir parçasıdır. Dolayısıyla değerler eğitimi, tüm eğitim sistemleri içinde eğitimin doğal bir parçasıdır.trinfo:eu-repo/semantics/closedAccessDeğerlerMüzik eğitimiMüzik eğitimi ve değerler eğitimiBook Chapter221232