Güler, GülsenMaskan, Abdulkadir2024-04-242024-04-2420041300-249Xhttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/3569https://hdl.handle.net/11468/25926Eğitim ve öğretimin her aşamasında, başarılı bir şekilde uygulanabilen ve değerlendirilebilen kavram haritaları, çağdaş bir öğrenme ıv öğretme yöntemidir. Ezbere öğrenme yerine önceki bilgilerle yeni bilgiler arasında anlamlı öğrenmeyi gerçekleştiren kavram haritaları, düşünmeyi örgütlemeyi sağlar. Bu çalışmanın amacı, kavram haritaları destekli öğrenme ve öğretme yöntemini kullanarak fizik öğretmen adaylarının elektrostatik konusundaki kavramlarla ilgili başarılarını ve elektrostatiğe yönelik tutumlarını geleneksel fizik öğretim yöntemi ile karşılaştırmaktır. Değerlendirme uracı olarak Elektrostatik Kavram Başarı Testi ve Elektrostatik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada "Öntcst-sontest Kontrol Grup Modeli„ uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarına uygulanan ontest ve son test sonuçlan arasında fark olup almadığını saptamak için t-testi analizi yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar, kavram haritaları yönteminin geleneksel fizik öğretim yönteminden daha etkili olduğunu göstermiştir. Ancak Elektrostatik Tutum Ölçeği sonuçlarına bakıldığında iki grup arasında bir fark olmadığı görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKavram Haritaları Yönteminin Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrostatik Kavram Başarısına ve Elektrostatiğe Karşı Tutumuna EtkisiKavram Haritaları Yönteminin Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrostatik Kavram Başarısına ve Elektrostatiğe Karşı Tutumuna EtkisiArticle2930934403569