Karadoğan, SabriMaral, Merve2024-10-032024-10-032024Karadoğan S. ve Maral, M. (2024). Coğrafya eğitiminde harita okuryazarlığı ve sorunları. M.M. Yentür (Ed.). Eğitimde İyi Örnekler: 2. Coğrafya Öğretmenleri Kongre ve Çalıştayı Bildirileri 20-21 Nisan 2024, Bildiri Kitapçığı içinde, (ss.33-39), İstanbul: İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü.978-975-11-8249-4https://hdl.handle.net/11468/28849Harita okuryazarlığı, haritaları okuyabilme, yorumlayabilme ve anlayabilme yeteneğini ifade eder. Bu beceri, bireylerin mekânsal bilgileri etkili bir şekilde anlamalarını sağlayan temel bir yetenektir. Harita okuryazarlığı, bireylerin coğrafi özellikleri, lokasyonları ve mekânsal ilişkiler gibi haritalarda sunulan bilgileri anlamalarını sağlar. Harita okuryazarlığı becerilerine sahip olan bireyler, küresel konuları daha iyi anlayabilir, çevresel koşullardaki değişiklikleri takip edebilir, eğilimleri analiz edebilir ve bilinçli kararlar alabilir. Harita okuryazarlığının kazandırılmasında en önemli rol coğrafya eğitimindedir. Hemen her coğrafya konusu harita ile ilişkilendirilebilir ve öğretmenlerin uygulayacağı yöntem-teknik ve etkinlikler öğrencilerin mekânsal düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir ve gerçek hayattaki durumlarla bağlantı kurmalarını sağlayabilir. Ancak Teknolojinin gelişmesi ile birlikte haritalar da dijital ortamda yaygınlaşmaya ve kullanılmaya başlanmıştır. Bu durumun avantajları olduğu kadar dezavantajları da söz konusudur. Bu çalışmada coğrafya eğitimi bağlamında kullanımı azalan manuel harita ve uygulamaları ile birlikte ortaya çıkan harita okuryazarlığı problemine dikkat çekilmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/closedAccessCoğrafya EğitimiHaritalarAtlaslarHarita okur-yazarlığıCoğrafya eğitiminde harita okuryazarlığı ve sorunlarıCoğrafya eğitiminde harita okuryazarlığı ve sorunlarıConference Object3339