Azboy, İmranAküzüm, Cemal2025-03-082025-03-0820232651-3935https://doi.org/10.53047/josse.1188845https://hdl.handle.net/11468/31513In this study, it was aimed to adapt the “Dispositions towards Love Pedagogy Scale” developed by Yin et al. (2019) based on Loreman (2011) to the Turkish language to determine the level of use of love by teachers in the educational environment. The Dispositions towards Love Pedagogy Scale was first translated into Turkish and language equivalence study was conducted. Then, the Cronbach Alpha value was determined to be ?= .91 (pBu çalışmada, öğretmenlerin eğitim ortamında sevgiyi ne düzeyde kullandığını belirlemek amacıyla Loreman’ı (2011) temel alarak, Yin ve arkadaşları (2019) tarafından geliştirilen “Sevgi Pedagojisine Yönelik Eğilimler Ölçeği’nin” Türkçe diline uyarlanması amaçlanmıştır. Sevgi Pedagojisine Yönelik Eğilimler Ölçeği’nin ilk olarak Türkçe’ye çeviri ve dil eşdeğerliği çalışması yapılmıştır. Ardından 54 sınıf öğretmeni ile yapılan pilot çalışmada Cronbach Alpha değerinin ?= .91 (peninfo:eu-repo/semantics/openAccessLovelove pedagogyscale adaptation.Sevgisevgi pedagojisiölçek uyarlamaAdaptation of The Dispositions Towards Love Pedagogy Scale into Turkish PedagogySevgi Pedagojisine Yönelik Eğilimler Ölçeği’nin Türkçeye UyarlanmasıArticle614675310.53047/josse.1188845