Arslan, Seyfettin2024-04-242024-04-2420161303-04932148-4929https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/238612https://hdl.handle.net/11468/27636Farklı özelliklere sahip bireylerin bir arada barış içinde yaşam sürdürmeleri modern toplumların ihtiyaç duyduğu bir olgudur. Toplumun veya bireylerin bir arada barış içinde yaşamalarını sağlamak ve bunu korumak için eğitime, toplumun büyük bir kesimine temas etmesi yönüyle önemli bir rol biçilmektedir. Bu çerçevede araştırmanın amacı bireye belli değerleri kazandırmayı hedefleyen eğitimin barışı sağlama ve korumadaki rolüne yönelik öğretmen adaylarının görüşlerini tespit etmektir. Araştırma betimsel tarama niteliğindedir. Araştırmanın örneklemini Marmara ve G. Doğu'dan iki Üniversitenin Eğitim Fakülteleri Sosyal Bilgiler Bölümünde öğrenim gören 286 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanıldı. Toplanan veriler SPSS kullanılarak çözümlendi. Çalışma sonucunda cinsiyet, üniversite, sınıf ve bilgi kaynağı değişkenine göre, ayrı ayrı olmakla birlikte birçok maddede anlamlı farklılık görülürken; katılımcıların barış eğitimine ilişkin görüşlerinin ise olumsuz düzeyde olduğu görülmüştür. Başka bir deyişle katılımcılar, eğitimin barışı sağlama ve korumada yetersiz kaldığını düşünmüşlerdir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTOPLUMSAL BARIŞI SAĞLAMA VE KORUMADA EĞİTİMİN ROLÜNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARI GÖRÜŞLERİTOPLUMSAL BARIŞI SAĞLAMA VE KORUMADA EĞİTİMİN ROLÜNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARI GÖRÜŞLERİArticle16USBES ÖZEL SAYI II2552238612