Yördem, Yılmaz2023-05-152023-05-152007Yördem, Y. (2007). Marka hukukunda ihtiyati tedbir. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(21), 331-350.1304-0278https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/76513https://hdl.handle.net/11468/11823Ticari hayatın, ulusal sınırları aşarak uluslararası alanda büyük önem arz ettiği günümüzde müteşebbis şahıslar için, yapılan satışın veya sunulan hizmetin benzerlerinden ayırt etmeye yarayan adların önemi de gün geçtikçe artmaktadır. Önceleri ayırt edici vasıtalar sadece ticarethaneyi veya müteşebbisleri benzerlerinden ayırt etmeye yarardı. Zaman geçtikçe artık ayırt edici vasıtalar, üretilen malları veya sunulan hizmetleri de benzerlerinden ayırt etme fonksiyonu görmeye başlamıştır. Özellikle, 19 uncu yüzyılın sonlarına doğru, mal ve hizmet tüketimindeki hızlı artışla beraber marka, ayırt edici diğer adlardan daha fazla önemini hissettirmiştir. Bu bağlamda, mahkemenin, esas hakkında davayı hükme bağlayıncaya kadar geçen süre zarfında, teminat amacıyla, geçici hukuki kuruma sağlamaya ihtiyaç vardır ki buna “ihtiyati tedbir” denilir. İhtiyati tedbir, kesin hükme kadar devam eden yargılama boyunca, davacı veya davalıyı, dava konusu ile alakalı olarak, gelebilecek zararlara karşı, geçici nitelikte koruma sağlar. İhtiyati tedbirin amacı, talepte bulunanı baştan tatmin etmek olmayıp, asıl ihtilafı çözecek davanın sonucunu güvence altına almak, bu arada dava sonucuna yönelik olarak, onu etkisiz kılacak muhtemel zararın veya tehlikenin önüne geçmektir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarka hukukuİhtiyadi tedbirMarka hukukunda ihtiyati tedbirArticle621331350