Yılmaz, FatihDoğan, Medine2021-10-212021-10-2120212021Doğan, M. (2021). Beden eğitimi ve oyun dersinde çocuk oyunları ile değerler eğitimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.file:///C:/Users/User/Downloads/676813.pdfhttps://hdl.handle.net/11468/7973Bu çalışma Beden Eğitimi ve Oyun dersinde çocuk oyunları yoluyla değerler eğitiminin gerçekleşme durumunu incelemek ve çocuk oyunlarının değerler eğitimindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma modellerinden temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Diyarbakır ili Kocaköy ilçesindeki 4. sınıf öğrencileri arasından amaçsal örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemiyle belirlenen 10 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada öğrencilere Oyun Oynuyorum Derleme Kitapçığı 4. sınıf oyunları kısmında bulunan 11 tane oyun oynatılmıştır. Oynatılan ilk oyundan itibaren gözlemlere başlanmıştır. Elde edilen verilerin ayrıntılı hale getirilmesi ve gösterilen davranışların daha derinlemesine incelenmesi adına oyunlar esnasında video kayıtları alınmıştır. Araştırmacı ilk oyundan itibaren her oyun için oyun günü içerisinde araştırmacı günlüğü tutmuştur. Oyunlara dair veriler, MEB Değerler Eğitimi Yönergesi içerisinde bulunan 27 değer dikkate alınarak toplanmıştır. Verilerin analizi için betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen verilere göre, oyunlar esnasında yapılan gözlemler ve tutulan araştırmacı günlüklerine dayanarak, Beden Eğitimi ve Oyun dersinde oynatılan çocuk oyunları yoluyla elde edilen değerler ile bu değerlerin kazanılma şekli ve değerleri kazandırmada çocuk oyunlarının rolü belirlenmiştir. Çocuk oyunları yoluyla; saygı, yardımlaşma, adil olma, temizlik, liderlik, dayanışma, özgüven, paylaşımcı olmak, nazik olmak, dostluk, dürüstlük, barış ve sorumluluk değerleri elde edilmiştir. Bunun yanı sıra öğrenciler saygı değerini akranlarına karşı göstermemiş sadece oyunları yöneten öğretmenlerine karşı göstermiştir. Dolayısıyla çocuk oyunları yoluyla değerlerin kazanımı saygı değerinde tam anlamıyla sağlanmamıştır. Değerleri kazandırmada oyunların rolü olarak; değerlerin doğaçlama olarak açığa çıkmasını sağladığı, öğrencilere somut yaşantı imkânı tanıdığı, öğrencilerin hoş vakit geçirirken aynı zamanda değerleri kazanmalarına imkân tanıdığı, eğlenmeye ve eğlenirken değerleri öğrenmeye olanak tanıdığı ve çeşitli becerilerin gelişimine katkıda bulunduğu belirlenmiştir.This study was conducted to examine the implementation of values education through child games in Physical Education and Play course and to investigate the effect of child games on values education. Basic qualitative research design which is one of the qualitative research designs was used in the study. The study group of the research consists of 10 students determined by the easily accessible case sampling method, one of the purposive sampling methods, among the fourth grade students in the Kocaköy district of Diyarbakır. Students have played 11 games included in the 4th chapter of I Am Playing Compilation Book. Observations were made beginning from the first game. Games were video recorded to obtain in depth data and to make a detailed investigation of behaviors displayed by the students. Researcher kept a researcher diary for every game during the play day starting from the first game. Data about the games were obtained based on the 27 values included in Values Education Guideline of Ministry of National Education. Descriptive analysis was used in data analysis. Findings obtained from the observations and researcher diary in the study show which values were acquired via the games played in Physical Education and Play course. They also demonstrate the implementation of values education through child games and the role of child games in gaining values. Respect, cooperation, fairness, leadership, solidarity, self-esteem, kindness, friendship, honesty, peace and responsibility were the values taught through child games. Besides, students showed respect value only to their teachers who guided the games but not to their peers. Thus, values education through child games was not completely successful in the case of respect value. Games play various roles such as emerging the values in an improvisational way, providing students with the opportunity to have concrete experiences, providing students with the opportunity to have positive attitudes towards human relationships when having a good time, providing students with the opportunity to have fun and to learn values at the same time, and contributing to the development of various skills.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDeğerler eğitimiÇocukOyunBeden eğitimi ve oyunValues educationChildPlayPhysical education and playBeden eğitimi ve oyun dersinde çocuk oyunları ile değerler eğitimiValues education through child games in physical education and play courseMaster Thesis