Kutluca, TamerTum, Ali2023-04-112023-04-112018Kutluca, T. ve Tum, A. (2018). Matematik öğretiminde akıllı tahtaların kullanımında karşılaşılan zorluklar. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(40), 183-208.1301-52652651-4974https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/304775https://hdl.handle.net/11468/11668https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/304775Ortaokullarda akıllı tahta teknolojisinin kullanımı kademeli şekilde yaygınlaştırılmayabaşlanmıştır. Akıllı tahtanın kullanımına yönelik bu çalışma bilgi ve iletişim teknolojilerininortaokul düzeyindeki matematik derslerinde kullanımının öğretim programlarının gelişiminedestek sağlaması yönünden önemli görülmektedir. Bu çalışmada matematik öğretimiyapılırken akıllı tahtaların kullanılması esnasında yaşanan birtakım güçlüklerin belirlenmesihedeflenmiştir. Çalışmada bir durum detaylı şekilde incelenmeye çalışıldığındannitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırma, Güneydoğu Anadolu Bölgesinde birilin merkezinde bulunan ortaokulda görev yapan 8 matematik öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir.Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşme yapılarak toplanmıştır.Görüşmeler ses kayıt cihazıyla kayıt edilmiş ve sonradan yazıya dökülmüştür. Eldeedilen veriler nitel bir yaklaşım kullanılarak betimsel analize tabi tutulmuştur. Çalışmadaakıllı tahtanın dezavantajları, karşılaşılan pedagojik sorunların nedenleri, akıllı tahtanınöğrenmeye etkileri gibi temalar altında veriler yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucundaöğretmenlerin akıllı tahta kullanımında karşılaştıkları güçlüklerin matematik dersinde akıllıtahta kullanımına yönelik yetersiz bilgi, rehberlik ve bu kullanıma yönelik ihtiyaç duyulacakhizmet içi eğitimlerin verilemediğinden kaynaklandığı saptanmıştır. Bunun yanındasınıf mevcudunun fazla ve akademik başarının düşük olduğu sınıflarda akıllı tahta kullanımıylaöğretimin yeterince uygulanamadığı söylenebilir. Öğretme ve öğrenme sürecinin başlangıç elemanları olan dikkat çekme, ilgi ve motivasyonun akıllı tahta kullanımıylasağlanması öğrencinin verilecek kavramları öğrenme isteğini artırdığı bunun öğrenmeyeolumlu yansımalar olarak görüldüğü söylenebilir. Ancak akıllı tahtanın sürekli kullanımıbelirli bir süre sonra öğrencinin motivasyonunda düşüşler yarattığı da söylenebilir. Ayrıcaöğretmenlerin matematik derslerinde akıllı tahtayı öğretim amaçlı değil soru çözme odaklıkullandıkları da belirlenmiştir.The use of the smart board technology has gradually become more popular at secondary schools. This use of smart boards is considered important since the application of information and communications technologies at secondary school mathematics classes is supportive for the development of the curriculum. The aim of this study is to find out the problems encountered during the use of smart boards for mathematics education. The qualitative research method was used since the circumstance studied on needed to be examined in details. This study was carried out with the cooperation of 8 mathematics teachers working at a secondary school at the center of the city in Southeastern Anatolia region. The data were collected via semi-structured interview form in consequence of interviews. The interviews were audio-recorded. Afterwards, they were written out. The results that were obtained were subjected to a descriptive analysis with a qualitative approach. In the study, the data were interpreted in terms of the disadvantages of the use of smart boards, the reason of the pedagogical problem, the effect of smart boards on learning etc. At the end of the study, it has revealed that the problems that the teachers experienced have stemmed from the lack of knowledge about the use of smart boards in mathematics classes, the lack of counseling and inservice training on this subject. In addition, it has appeared that the education cannot be performed adequately with the help of smart boards in crowded classes with the academic failure. It can be said that to support the conspicuousness, attention and motivation, which are the start elements of the teaching and learning process, with the use of smart boards increases students’ eagerness to learn the new concept and this situation reflects credit on learning. However, the continuous use of smart boards may decrease the motivation of the students. Moreover, it can be seen that teachers in mathematics classes use smart boards to solve problems, not to teach the new concept.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAkıllı tahta kullanımıMatematik öğretimiKarşılaşılan zorluklarSmart board usingMathematics teachingEncountered difficultiesMatematik öğretiminde akıllı tahtaların kullanımında karşılaşılan zorluklarThe difficulties encountered while using smart boards in mathematics teachingArticle214018320830477510.31795/baunsobed.492520