Çılğın, ErdalDeviren, Halis2025-03-082025-03-0820241012-2354https://hdl.handle.net/11468/30959Öz: Bu araştırmada, hacimsel olarak %80 dizel yakıtı (DY) ve %20 terebentin yağından türetilmiş biyodizelin karışımıyla hazırlanan B20 yakıtının, magnezyum oksit (MgO) nanopartikülleri (NP) ile iyileştirilmiş formu olan B20-NP yakıtının, standart B20 ve DY ile karşılaştırıldığında yanma ve emisyon parametreleri üzerine olan etkileri detaylı bir şekilde incelenmiştir. İlk olarak, terebentin yağından (TY) esterifikasyon ve transesterifikasyon süreçleri kullanılarak biyodizel sentezi gerçekleştirilmiş ve bunu takiben test yakıtları hazırlanmıştır. Elde edilen karışım yakıtlar, önceden belirlenen koşullar altında bir dizel test motorunda deneyler için kullanılmıştır. Test süreci boyunca elde edilen yanma ve emisyon verileri analiz edilmiş ve bu verilere dayanarak grafikler oluşturulmuştur. Grafikler, MgO ile zenginleştirilmiş B20-NP yakıtının, standart B20 yakıtına göre karbon monoksit (CO) emisyonlarında %1,26 oranında azalma, hidrokarbon (HC) emisyonlarında %6,98 oranında düşüş ve azot oksit (NOx) emisyonlarında ise %4,65 oranında bir artış sergilediğini göstermektedir. Yanma verilerinin detaylı incelenmesi neticesinde, MgO ile zenginleştirilmiş B20-NP yakıtının silindir basıncında (SB) %1,85, net ısıl salınım hızında (NISH) %3,03 ve ortalama gaz sıcaklıklarında (OGS) %6,62 düzeyinde artış sağladığı belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDizel MotorlarKatkı MaddeleriNano Partikül YanmaEmisyonDizel Motorlarda Yakıt Katkı Maddeleri Olarak Nanopartiküllerin Kullanımının AraştırılmasıArticle4017591