Mete, MahmutGümüş, FundaZengin, LeylaErkan, MedineSürücü, Hamdiye ArdaYiğitalp, GülhanEvinç, EvinDuman, MesudeOzan, Yeter Durgun2022-02-072022-02-072017Mete, M., Gümüş, F., Zengin, L., Erkan, M., Sürücü, H. A., Yiğitalp, G. ve diğerleri. (2017). Mesleki beceri laboratuvarında uygulanan simülasyon yönteminin öğrencilerin sorun çözme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Journal of Academic Research in Nursing, 3(2), 92-96.2149-49832149-9306https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjeE1USTBOQT09https://hdl.handle.net/11468/9135Amaç: Mesleki beceri laboratuvarında uygulanan smilasyon yönteminin öğrencilerin sorun çözme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Çalışma yarı deneysel olarak planlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Dicle Üniversitesi Diyarbakır Atatürk Sağlık Yüksekokulu 2015-2016 Eğitim-Öğretim yıllında 1. sınıf hemşirelik öğrencileri oluşturmuştur. Veriler, öğrencilerin sosyodemografik özeliklerini içeren soru formu ve Sorun Çözme Envanteri yüz yüze görüşme metodu ile toplanmıştır. Bireylere ait tanımlayıcı özellikleri incelemek amacıyla yüzdelik dağılım ve ortalama, bağımlı gruplarda student t testi kullanılmıştır. Araştırmanın yapılabilmesi için çalışmanın yapılacağı kurumdan, Etik Kuruldan ve araştırmaya katılmayı kabul eden bireylerden yazılı bilgilendirilmiş onam formu alınmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 19.67±1.59, %59.2’sinin erkek, %67.3’ünün Anadolu lisesi mezunu, %42.9’unun akademik başarı tanımlarının iyi olduğu, %59.2’sinin hemşirelik bölümüne istemeden geldiği, istemeden gelen öğrencilerin en çok hemşirelik mesleğinin iş imkanlarının iyi olmasından dolayı ve\veya ailelerinin zorlamaları nedeniyle geldikleri belirlendi. Öğrencilere mesleki beceri laboratuvarında uygulanan simülasyon yöntemi öncesi ve sonrası sorun çözme becerilerine ilişkin özelliklerine göre dağılımları t testi ile incelendiğinde, öğrencilerin kişisel kontrol (t=-2.56; p=0.014) ve toplam sorun çözme (t=-2.13; p=0.038) ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı (t=2.194; p<0.035) fark saptandı. Sonuç: Mesleki beceri laboratuvarında simülasyon yönteminin uygulanmasından sonra öğrencilerin kişisel kontrollerinin ve sorun çözme becerilerinin arttığı saptandı.Objective: The study was performed to evaluate the effect of the simulation method applied in the occupational ability laboratory on the students’ ability to solve the problems. Method: This research is planned as a quasi-experimental study. The research sample consisted of first-grade nursing students of Dicle University Diyarbakır Atatürk Health High School during 2015-2016. Data were collected via Problem Solving Inventory during face-to-face interview and questionnaire form inquiring socio-demographic characteristics of the students. Evaluation of the data was performed using descriptive statistics (Student-t-test in the dependent groups). Results: Mean age of the participant students was19.67±1.59 years. The study population consisted of male(5.2%) students, graduates of Anatolian Lycées (67.3%)whose definition of academic achievement was at a highlevel (42.9%), while 59.2% of them had chosen nursingdepartment against his/her will, and the latter group theypreferred the nursing profession mostly because of betterworking opportunities and/or pressure from their familiesWhen the distribution of the characteristics of the studentsrelated to problem solving skills of the students before andafter the simulation method applied in the occupationalability laboratory using t-test, a statistically significantdifference was detected between the personal control(t=-2.56; p=0.014), and mean total problem solving scores(t=2.194; p<0.035). Conclusion: It was detected that personal control of the students, and problem solving skills of the students improved after the application of the simulation method in the occupational ability laboratory.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKlinik öğretimSorun çözmeMesleki beceri laboratuvarıClinic educationProblem solvingNursing skills laboratoryMesleki beceri laboratuvarında uygulanan simülasyon yönteminin öğrencilerin sorun çözme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesiEvaluation of the effect of simulation method applied in occupational ability laboratory on the students’ ability to solve problemsArticle329296