Halaç, Hicran HanımErgün, Ruşen2020-11-032020-11-032020Halaç, H.H., Ergün, R. (2020). “Erdemli Halk Eğitim Merkezinde eğitim alan kadınların kültürel miras turizminde algılarının tespiti”, International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 6(32), 1135-1147.2630-631Xhttps://hdl.handle.net/11468/6414http://www.smartofjournal.com/Makaleler/1484238428_32_6.32_ID547_Hala%c3%a7&Erg%c3%bcn_1135-1147.pdfBir bölgede kültürel miras turizm sürdürülebilirliğinin kültürel mirasın gerçek sahipleri olan halkın kültürel miras turizminde yer almasına bağlı tutulması ve bu çalışmalarda fikirlerine başvurulmasının önemi çalışma kapsamında Mersin’in Erdemli ilçesinde değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler için Erdemli Halk Eğitim Merkezi’nde eğitim alan 65 kadına anket uygulanmış, 59 anket sonucu değerlendirmeye alınmıştır. Anket 3 bölüm ve toplam 15 açık/ kapalı uçlu sorudan oluşmaktadır. Ankete katılım sağlayan kadınların demografik özellikleri ve ankette yöneltilen sorulara verdikleri cevaplar sayı/yüzde şeklinde tablolarda belirtilmiş olup bunların analiz ve değerlendirilmeleri yapılmıştır. Anket analizleri sonucunda katılımcıların genel anlamda turistik olarak öne çıkan Kızkalesi ve Cennet Cehennem gibi somut kültürel mirasların farkındayken birçok somut ve somut olmayan kültürel mirasın farkında olmadıklarının tespiti yapılmıştır. Ayrıca kadınların kültürel miras turizminde aktif bir rol oynamadığı, kadınlar özelinde halkın turizmin ekonomik, sosyal ve çevresel avantajlarının yeterince farkında olmadığı görülmektedir. Bunların yanı sıra Halk Eğitim Merkezi ve yerel yönetimlerin bu konuda halkı yeterince bilinçlendirmediği tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKültürel mirasTurizmFarkındalıkYerel halkHalk Eğitim MerkeziCultural heritageTourismAwarenessLocal peoplePublic Education CenterErdemli Halk Eğitim Merkezinde eğitim alan kadınların kültürel miras turizminde algılarının tespitiDetermination of the perceptions of women receiving education in Erdemli Public Education Center in cultural heritage tourismArticle6321135114710.31576/smryj.553