Kahyaoğlu, MustafaYangın, Selami2024-04-242024-04-2420071300-8811https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/81523https://hdl.handle.net/11468/26218Bu araştırmada, ilköğretim bölümü aday öğretmenlerin mesleğe atılmadan önce öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlikleri, cinsiyet, bölüm, öğretim şekli, mezun olunan lise türü ve sınıf düzeyi değişkenleri bakımından incelenmiştir. Araştırma 2005-2006 öğretim yılı bahar döneminde Dicle Üniversitesi Siirt Eğitim Fakültesi’nde okuyan toplam 330 öğretmen adayına uygulanmıştır. Çalışmada beş dereceli likert tipi “Öğretmen adayı öz-yeterlik ölçeği” kullanılmıştır. Cronbach alfa ile güvenirlik testi yapılmıştır (Alpha=,8998). Veri çözümlemede, ttesti, varyans analizi ve aritmetik ortalama gibi istatistiki teknikler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim fen bilgisi öğretmenliği bölümünde okuyan öğretmen adaylarının diğer bölümlerdeki öğretmen adaylarına göre mesleki öz-yeterliklerine ilişkin daha yüksek öz-yeterlik düzeyine sahip oldukları tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİlköğretim Öğretmen Adaylarının Mesleki Öz-Yeterliklerine İlişkin Görüşleriİlköğretim Öğretmen Adaylarının Mesleki Öz-Yeterliklerine İlişkin GörüşleriArticle151738481523