Birel, Fırat KıyasErçek, Mustafa Kemal2025-03-082025-03-082019Birel, F. K., & Erçek, M. K. (2019). Okul müdürlerinin ders denetimine ilişkin görüşleri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 2(3), 169-177.2651-2696https://hdl.handle.net/11468/32154Araştırma, Türkiye’de denetim sistemini ve uygulamalarını düzenleyen mevzuatta değişiklikler yapılması nedeniyle ders denetiminde ortaya çıkan ve gelecekte olası olan sorunları saptamaya yöneliktir. Araştırmanın amacı; yeni düzenlemenin birinci derecedeki uygulayıcıları olan okul yöneticilerinin üzerinde oluşturduğu etkiyi derinlemesine ortaya çıkarmak ve oluşan yeni duruma ilişkin okul müdürlerinin görüşlerini saptamaktır. Araştırmada bu nedenle nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 öğretim yılında Aydın-Didim ilçesindeki okullarda görev yapan toplam 14 okul müdürü oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu 5 sorudan oluşmaktadır. Görüşme formunda 5 soruya ek olarak her soru için gerekli durumlarda kullanılabilecek ve derinlemesine yoğun bilgi elde etmeye yönelik 2’şer soru daha eklenmiştir. Araştırma bulgularında özellikle büyük ölçüde okul yöneticilerinin öğretmenlerin denetiminde kullandıkları ilke ve yöntemlerden ve ayrıca bu değerlendirmeyi yapabilecek yetkinlikten uzak oldukları bulgusuna ulaşılmıştır. Okul yöneticilerinin genel anlamda öğretmenleri denetleme yetkisinin maarif müfettişlerinden alınarak tümüyle kendilerine bırakılmasından memnun olmakla birlikte ilerisi için bunun olumsuz etkilerinin çok daha fazla olacağı kaygısı taşıdıkları sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticilerinin genel anlamda yetki artırımına sıcak baktıkları fakat bu denetim etkinliklerinin bir sistematik içerisinde düzenli olarak gerçekleştirilmesi konusuna ise olumlu bakmadıkları sonucu da ortaya çıkmıştır.This research aims to identify existing and possible future course inspection problems that arise due to frequent changes in legislation organizing the supervision system and its practices in education. To what extent and level of school principals have a formation and attitude to carry out audit practices is critical in achieving the objectives in terms of new supervision practices. For this reason, qualitative research method was used in this research. The study group consisted of 14 school principals working in schools in Aydın-Didim district in 2018-2019 academic year. In the study, semi-structured interview forms were used to collect data. The interview forms consisted 5 questions. In addition, two sub-questions were added to each of the 5 form questions to have further detailed information, if needed. Analyzes showed that school principals are far from competence to evaluate principals and methods they need to inspect. It is concluded that the school administrators are generally satisfied that the authority to supervise the teachers is taken from the education inspectors and left to them completely, but in particular they are concerned that this will have more negative effects for the future. It has also been concluded that school administrators are generally interested in the increase of their authority, but they are not positive about the fact that these inspection activities are carried out regularly in a systematic waytrinfo:eu-repo/semantics/openAccessOkul müdürleriDeğişikliklerGörüşlerDers DenetimiMaarif müfettişleriSchool principalsChangesOpinionsCourse inspectionEducation inspectorsOkul müdürlerinin ders denetimine ilişkin görüşleriSchool principals’ views on course inspectionArticle23169177