Önen, Hacı2025-03-082025-03-0820161308-6219https://hdl.handle.net/11468/30786Her toplumda olduğu gibi, Arap toplumunda da dilin en fasih şekli şiirlerde kullanılmıştır. Arap dilinin kurallarının tespiti ve nahvin sistemleşmesi hususunda şiir dilsel malzemenin en önemli ürünüdür. Bundan dolayı şiir, hem Arap dili açısından, hem de genel anlamda Kur’ân’ı anlama ve yorumlama hususunda önemli bir kaynak olmuştur. Bu yönüyle şiir, dolaylı olarak Kur’ân tefsirine hizmet etmiştir. Tefsirlerde âyetlerin anlamını tespit etmek için şiirle istişhad edilip, şiirlerden istifade edilmiştir. Semin el-Halebî ö. 756/1355 de tefsirinde istişhad için çok sayıda şiire yer vermiştir. O, şiiri âyetin anlamını açıklamada yardımcı bir öğe olarak kullanmıştırThe shape of the most fluent of language was used in Arab society at the poetry, like in every society. The Poetry is the most important product in determination of the rules of the Arabic language and in systematized Nahv. So poetry has been an importan source in arabic language and understanding and interpreting of the Quran. This aspect poetry indirectly served the Qur'an commentary. Poetry was indicated witnesses to determine the meaning of the verses in the commentary. Samin al-Halebî used very much poetry in his tafseer book for istishad, he used poetry to explain the meaning of the verse as an auxiliary itemstrinfo:eu-repo/semantics/openAccessKur'ânTefsirŞiirİstişhadArapçaQuranTafseerPoetryİstishadArabicŞİİRLE İSTİŞHAD YÖNTEMİ AÇISINDAN HALEBÎ'NİN ED-DURRU'L-MESUN ADLI TEFSİRİHALABÎ'S TAFSEER DURR AL MASUN WITH SPECIAL REFERENCE TO THE METHOD OF TESTIFYING WITH POETRYArticle16351364