Muratoğlu, TahirYavuz, Eyüp2024-12-032024-12-0320242024Yavuz, E. (2024). 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu uyarınca öğretim elemanları hakkında yürütülen disiplin soruşturmaları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.https://hdl.handle.net/11468/29165Üniversiteler, bilimsel üretimin ve kültürel birikimin geliştiği, farklı fikirlerin bir araya gelerek bilimsel konular üzerine tartıştığı bilim merkezleridir. Genel olarak kamu kurum ve kuruluşları gibi, üniversitelerin de bir çalışma sistemi ve düzeni vardır. Kamu kurum ve kuruluşları; kanunlara, Cumhurbaşkanlığı kararnamelerine ve yönetmeliklere dayanarak çalışma düzenini sağlar. Bu çalışma düzeni üniversiteler için de geçerlidir. Kamu kurum ve kuruluşları, hizmetlerini personeli aracılığıyla yürütürler. Bu nedenle çalışanların idarî iş ve işlemleri azamî dikkat göstererek yapmaları ve çalıştıkları kurumun çalışma esaslarına uyarak yerine getirmeleri istenir. Kamu kurumlarında bu işleyişin bozulmaması için kurumda çalışan personelin hakları teminat altına alınmalıdır. Üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarının tabi olduğu disiplin suç ve cezaları, 4 Kasım 1981 tarihinde kabul edilen ve 6 Kasım 1981 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanan 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 53 v.d. maddeleriyle düzenlenmiştir. Bu maddelerde üniversitelerde görev yapan akademik personele uygulanacak disiplin hükümleri düzenlenmiştir. 2547 sayılı Kanun'un yayımlanmasından itibaren disiplin suç ve cezalarını düzenleyen 53 v.d. maddeleri Kanun'un ilk yayımlandığı hâliyle kalmamış Anayasa Mahkemesinin iptal kararları ve kanun değişiklikleri ile sürekli bir değişime uğramıştır. Tezimizde Kanun'da yapılan bu değişiklikler ile bu değişikliklerin ortaya çıkardığı durumlar açıklanacaktır.Our universities are centers where scientific production and cultural accumulation thrive, and where different ideas come together to discuss more significant issues for the country. Generally, like public institutions and organizations, universities also have a working system and order. Public institutions and organizations establish their working systems by referring to a law or regulations, thus ensuring work discipline and order. This situation is also applicable to universities. Similarly, public institutions and organizations carry out their processes with their employees. All the tasks and processes performed by these employees take place in areas where the state continuously provides services. Therefore, employees need to perform their tasks with maximum attention and adhere to the working principles of the institution they work for. Maintaining industrial peace and regulating the rights and legal status of employees are crucial in public institutions. For this reason, specific discipline rules are defined for all institutions. In this way, discipline provisions for academic staff working in universities were also regulated in Article 53 of the Higher Education Law No. 2547, accepted on November 4, 1981, and published in the Official Gazette on November 6, 1981. With this regulation, the discipline provisions, procedures, and principles that academic staff members working in universities must comply with were established. However, since the publication of the law, Article 53 has undergone changes from time to time, both due to amendments to the law and decisions of the Constitutional Court. This study aims to evaluate the controversial aspects related to the discipline provisions for academic staff in universities. With this study, guidance is intended to be provided to both administrators and investigators when conducting disciplinary investigations.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYükseköğretimÖğretim elemanlarıAkademik personelDisiplin cezasıDisiplin soruşturmasıDisiplin suçuHigher educationAcademic staffDisciplinary penaltyDisciplinary investigationDisciplinary offense2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu uyarınca öğretim elemanları hakkında yürütülen disiplin soruşturmalarıDisciplinary investigations conducted about lecturer staff pursuant to the Higher Education lLw no. 2547Master Thesis