İnce, Hüseyin Hakan2020-08-282020-08-282019İnce, H. H. (2019). İnsan anatomisi dersi üzerine biyoloji, okul öncesi ve fen bilgisi eğitimi öğrenci görüşlerinin belirlenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (36), 99-105.1305-0060https://hdl.handle.net/11468/6215https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/924627Bu çalışmada İnsan Anatomisi dersini alan Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Biyoloji, Okul Öncesi ve Fen Bilgisi öğrencilerinin dersle ilgili görüşleri alınmış ve eğitim fakültesinde verilen İnsan Anatomisi eğitiminin gelecekte olası iyileştirmeleri değerlendirilmeye çalışılmıştır. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinden 150 öğrenciye İnsan Anatomisi eğitimi ile ilgili çoktan seçmeli 24 soru bulunan bir anket formu dağıtılmış ve bu formları kendi istekleri ile cevaplamaları istenmiştir. Anket çalışmamıza katılan öğrencilerin sadece % 9.8’i İnsan Anatomisi dersine devam etmediklerini ifade etmişlerdir. Öğrencilerin % 72.3’ü dersin öğrenimi konusunda güçlük çektiklerini, % 91.2’si görsel eğitime daha fazla önem verilmesini söylemiştir. Çalışmamıza katılan öğrencilerin % 65.3’ü İnsan Anatomisi dersinde edindikleri bilgilerin kendilerinde merak uyandırdığını söylemesine rağmen % 42.6’sı dersi gerekli görmemekte, % 45.8’i zaman kaybı olarak değerlendirmekte, % 34.5’i ise İnsan anatomisi dersini seçmeli ders olsa seçebileceklerini belirtmişlerdir.In this study, the views of Ziya Gökalp Faculty of Education Biology, Preschool and Science Education students who took Human Anatomy course were taken and the possible improvements in the future of the Human Anatomy education given in the faculty of education were evaluated. 150 students from Dicle Üniversity Faculty of Ziya Gökalp Education participated in the study and thet were given a survey of 24 multiple choice items, which they answered voluntarily. Only 9.8 % of the participants asserted that they did not attend the Human Anatomy. 72.3 % of the students stated that they had some difficulties understanding and 91.2 % of them affirmed that visual learning should be given more importance. 65.3 % of the participants said that Human Anatomy topics increased their curiosity, whereas 42.6 % of them did not believed that Human Anatomy was needed, 45.8 % of them saw Human Anatomy as a waste of time, and 34.5 of them indicated that they would select the Human Anatomy as an elective course.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAnatomiÖğrenci görüşleriEğitimAnatomyStudents’ opinionsEducationİnsan anatomisi dersi üzerine biyoloji, okul öncesi ve fen bilgisi eğitimi öğrenci görüşlerinin belirlenmesiIdentifying views of sudents form department of biology education, preschool education and science education about human anatomyArticle3699105