Kalaycı, Metin CanKaraca, YasinSelçuk, Mehmet Hasan2024-04-242024-04-2420211308-09382146-8885https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/490862https://hdl.handle.net/11468/28403Amaç: Koronavirüs hastalığı-2019 [coronavirus disease-2019 (COVID-19)]’un dünya çapında yaygınlaşması, eğitim sektöründe derin bir etki yaratmıştır. Eğitim sektörünün önemli aktörleri olan öğretmenler, salgından en çok etkilenen kişiler arasındadır. Bu araştırmada, beden eğitimi öğretmenlerinin, COVID-19 fobilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntemler: Araştırma, nicel araştırma türünde genel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Malatya’da görev yapan ve uygun örnekleme yöntemine göre seçilmiş 207 gönüllü beden eğitimi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada, “COVID-19 Fobisi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın veri analizi için frekans ve yüzde gibi betimsel istatistikler ve COVID-19 fobisindeki farklılığın çeşitli değişkenlere göre test edilmesi için bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Bulgular: Analiz sonuçları, beden eğitimi öğretmenlerinin COVID-19 fobilerinin cinsiyet, ikamet yeri, düzenli spor yapma, yakınlarından veya çevresinden herhangi birisine COVID-19 teşhisi konma durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı fark olduğunu ortaya koymuştur. Sonuç: Araştırma sonuçları, beden eğitimi öğretmenlerinin COVID-19 fobileri yaşadıklarını ortaya koymuştur. Araştırmada, kadın beden eğitimi öğretmenlerinin COVID-19 kaynaklı fobilerden daha fazla etkilendikleri, ikamet yerinin öğretmenlerin COVID-19 fobi düzeylerini değiştirebileceği, düzenli yapılan spor aktivitelerinin COVID-19 fobilerine karşı koruyucu bir etki oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBeden Eğitimi Öğretmenlerinin COVID-19 Fobilerinin İncelenmesiBeden Eğitimi Öğretmenlerinin COVID-19 Fobilerinin İncelenmesiArticle132292301490862