Ceviz, HaticeErul, EmrullahUslu, Abdullah2023-04-132023-04-132022Ceviz, H., Erul, E. ve Uslu, A. (2022). Otel ve restoran müşterilerinin davranışlarının imaj, memnuniyet ve davranışsal niyetler üzerindeki etkilerinin kıyaslanarak araştırılması. Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 5(1), 193-210.2619-9548https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/526890https://hdl.handle.net/11468/11685https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/526890Bu çalışma, otel ve restoran müşterilerinin hazcı (hedonik) tüketim, faydacı tüketim ve gönüllü sade yaşam davranışlarının onların imaj, memnuniyet ve davranışsal niyetler üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçlamıştır. Anket tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemiyle dağıtılmıştır. Çalışmanın verileri Diyarbakır’a gelen 208 otel ve 208 restoran müşterisine yönelik anket kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, hem otel hem de restoran müşterilerinin hedonik ve faydacı tüketim davranışlarının imaj, memnuniyet ve davranışsal niyetler faktörleri üzerine anlamlı etkilerinin bulunduğu tespit edilmiştir. Ancak restoran müşterileri için gönüllü sade yaşam davranışlarının sadece imaj ve davranışsal niyetler üzerinde anlamlı etkisi varken, otel müşterileri için gönüllü sade yaşam davranışı her üç bağımlı değişkeninin (imaj, memnuniyet ve niyet) anlamlı bir belirleyicisi olarak bulunmuştur.This study aims to examine the influence of the hedonic and utilitarian consumption behavior, and voluntary simplicity life on customers’ image, satisfaction, and behavioral intention in the context of restaurants and hotels. The questionnaire was distributed by using convenience sampling. The data of this study (n=416) were collected from the people who were visited Diyarbakır hotels (n=208) and restaurants (n=208). Results of this study indicated that users’ (both restaurant and hotel customers) hedonic and utilitarian consumption behavior significantly predicted the image, satisfaction, and behavioral intention factors. However, while the voluntary simplicity life factor was significantly predicted only restaurant customers’ image and behavioral intention, it was a significant predictor of all three dependent variables (image, satisfaction, and behavioral intention) for the hotel customers.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHedonik tüketimFaydacı tüketimGönüllü sade yaşamOtel ve restoran müşterileriHedonic consumptionUtilitarian consumptionVoluntary simplicity lifeHotel and restaurant customersOtel ve restoran müşterilerinin davranışlarının imaj, memnuniyet ve davranışsal niyetler üzerindeki etkilerinin kıyaslanarak araştırılmasıExploring the effect of customer behaviors on the image, satisfaction, and behavioral intention: Comparing hotel and restaurant customersArticle5119321052689010.33083/joghat.2022.124