Ülker, ÜlküBülbül, Halil İbrahim2022-09-082022-09-082018Ülker, Ü., & Bülbül, H. İ. (2018, Eylül). Resim iş eğitimi bölümü öğrencilerinin dijital oyun oynadıkları platformların dağılımı ve oynama sıklıkları. 6. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES 2018), Edirne: Trakya Üniversitesi, Tam metin bildiriler kitabı içinde 15-19.https://www.ittes.org.tr/dosyalar/files/IttesArsivi/2018/Full-Text-ITTES_v16.pdfhttps://hdl.handle.net/11468/10408Dünyada ve Türkiye’de mobil platformlara ve dijital oyunlara yönelik ilginin giderek arttığı görülmektedir. Bu alandaki ilginin eğitim ortamları için; nasıl bir potansiyel oluşturacağı, bu potansiyelin nasıl yönlendirilmesi gerektiği noktasında dijital oyun oynama sıklığı ve dijital oyun oynamak için tercih edilen platformların (mobil, masaüstü bilgisayar ve konsol) dağılımı arz-talep dengesi açısından önem arz etmektedir. Dijital oyun oynamak için tercih edilen platformların dağılımı ve platformlara göre oyun oynama sıklıklarını incelemeyi amaçlayan bu çalışmada nicel araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu, Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde dört yıllık eğitim veren görsel sanatlar eğitimi anabilim dalı resim-iş eğitimi bölümünde 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde öğrenimine devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Veri toplama aracı araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Form; demografik bilgiler ve madde bazında hazırlanan üç sorudan oluşmaktadır. Ulaşılan 131 veriden 3’ü atılmış ve toplam 128 veri; frekans, yüzde ve çapraz tablo kullanılarak analiz edilmiştir. Genel olarak; günlük oyun oynama sıklıklarının en çok 1 saatten az (%73.9), haftalık oyun oynama sıklıklarının en çok haftada 1 gün (%48.9) ve kullanılan platformun ise en çok mobil platform (%80.4) olduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlara göre, mobil platform ve dijital oyunların potansiyelinden eğitim ortamlarında da faydalanabilmek için geliştirilecek ortam veya materyallerin mobil platformlarla uyumlu olmasının önemli olduğu söylenebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDijital OyunOyun oynama sıklığıDijital oyun platformuMobil oyunu-öğrenmeResim iş eğitimi bölümü öğrencilerinin dijital oyun oynadıkları platformların dağılımı ve oynama sıklıklarıResim iş eğitimi bölümü öğrencilerinin dijital oyun oynadıkları platformların dağılımı ve oynama sıklıklarıConference Object1519